طرح رئیس‌جمهور موقت الجزایر برای حل بحران

طرح رئیس‌جمهور موقت الجزایر برای حل بحران
پنج‌شنبه 13 تير 1398 - 09:40

رئیس‌جمهور موقت الجزایر برای حل بحران این کشور گفت‌وگو به رهبری شخصیت‌های مستقل و بدون نظارت دولت و نهاد نظامی را پیشنهاد کرد.

العالم - آفریقا

عبدالقار بن صالح رئیس‌جمهور موقت الجزایر طی پیامی خطاب به مردم به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال این کشور گفت: گفت‌وگو نیازی مبرم است که باید در کشورمان آغاز شود.

وی افزود: گفت‌وگوهایی که از این به بعد آغاز خواهد شد به صورت شفاف و به رهبری شخصیت‌های مستقل خواهد بود و دولت و نهاد نظامی در آن دخالتی نخواهند داشت.

بن صالح اظهار داشت: این شخصیت‌های ملی باید روند گفت‌وگو را بدون گرایشات حزبی یا در نظر گرفتن منافع شخصی و انتخاباتی تسهیل کنند.

رئیس‌جمهور موقت الجزایر تاکید کرد که دولت در طول مراحل این گفت‌وگو بی طرف خواهد بود و به فراهم کردن امکانات مادی و لجستیکی برای این مذاکرات بسنده خواهد کرد.

بن صالح گفت که شرکت کنندگان در این گفت‌وگوها آزاد هستند که تمام شروط لازم برای تضمین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سالم و همه جوانب قانونی و سازوکارهای آن را بررسی کنند.

وی تاکید کرد که انتخابات تنها راه حل دموکراتیک و واقعی و معقول برای حل بحران است و رئیس‌جمهوری که به صورت دموکراتیک انتخاب می‌شود از مشروعیت لازم برخوردار خواهد بود و می تواند خواسته های مشروع مردم مبنی بر اصلاحات ریشه ای را برآورده کند.

اظهارات رئیس‌جمهور موقت الجزایر در حالی مطرح شده است که روز گذشته شماری از شخصیت‌های ملی و فعالان الجزایری از شهروندان خواسته اند که در تظاهرات روز جمعه با هدف ادامه فشار بر ارتش و حکومت برای قبول خواسته های مردم مبنی بر کناره گیری مسئولان نظام سابق مشارکت پرشوری داشته باشند.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور سابق الجزایر ماه می گذشته بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته‌ها اعتراضات مردمی که خواستار تغییر بودند استعفا کرد.

الجزایری‌ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت‌های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به‌دست نگیرند و برای تأکید بر این خواسته خود هر هفته جمعه تظاهرات می‌کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها