سامانه پاتریوت وابسته به عربستان درمرکز یمن هدف حمله قرار گرفت

سامانه پاتریوت وابسته به عربستان درمرکز یمن هدف حمله قرار گرفت
پنج‌شنبه 13 تير 1398 - 22:13

سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که سامانه پاتریوت آمریکایی مستقر در ارتش عربستان سعودی، هدف حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

العالم - یمن

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین، "یحیی سریع" در این باره افزود: این سامانه در استان مأرب واقع در مرکز یمن هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی قرار گرفته است، منطقه‌ای که در کنترل متجاوزان و مزدوران وابسته به آنها قرار داشته است.

سریع همچنین گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی تجمع بزرگ نیروهای متجاوز را با موشک بومی بدر -1P هدف قرار داد که این حمله با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بدون اشاره به جزئیات دقیق کشته و زخمی‌های دشمن، تنها اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای متجاوز کشته و زخمی شده اند.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی شهرهای جنوبی عربستان هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت آمریکا مستقر در عربستان قادر به رهگیری آنها نشده اند.

این حملات بازدارنده به دنبال آن صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی با هشدار به متجاوزان اعلام کردند؛ ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

در همین راستا، دو روز پیش (۱۱ تیرماه) فرودگاه أبها در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت و در جریان آن آشیانه جنگنده‌های نظامی سعودی هدف حمله قرار گرفت.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شدت حمله به گونه‌ای بود که تمامی پروازهای شهرهای مهم عربستان به مبدأ و از مقصد أبها لغو شد.

حملات دقیق پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز نظامی و فرودگاه‌های عربستان به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده، بطوری که سعودی‌ها تاکنون راه چاره‌ای برای آن نیافته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها