واکنش نماینده پارلمان لبنان به میانجیگری آمریکا/ امتیازی نمی دهیم

واکنش نماینده پارلمان لبنان به میانجیگری آمریکا/ امتیازی نمی دهیم
شنبه 15 تير 1398 - 10:11

محمد خواجه نماینده پارلمان لبنان با اشاره میانجیگری "دیوید ساترفیلد" معاون وزیر خارجه آمریکا در پرونده ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی تاکید کرد که لبنان از حقوق خود در این زمینه عقب نشینی نخواهد کرد.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه المیادین، نماینده مجلس لبنان تاکید کرد، ما به حقوق و ثروت های خود پایبندیم و تمام گزینه ها مطرح است و رژیم صهیونیستی نیز این را می داند که از حقوق مرزی خود عقب نشینی نخواهیم کرد و امتیاز نخواهیم داد.

وی اظهار داشت: "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان نیز در دیدار هفته گذشته با ساترفیلد تاکید کرد که موضع لبنان روشن است و هیچ گفتگوی مستقیمی با دشمن ندارد.

خواجه خاطر نشان کرد: رایزنی در خصوص پرونده ترسیم مرزی هنگامی متوقف شد که آمریکا و "اسرائیل" آنچه را که قبلاً در مورد ترسیم مرزها گفته شده بود، نپذیرفتند.

ساترفیلد هفته گذشته در چارچوب رفت و آمد بین لبنان و فلسطین اشغالی به منظور انتقال دیدگاه های طرف های لبنانی و اسرائیلی وارد بیروت شد، اما به نظر می رسد سفر او به لبنان موفقیت آمیز نبود زیرا بنابر اعلام منابع لبنانی طرف اسرائیلی دیدگاه لبنان و تاکید آن بر حقوق خود را نپذیرفته است.

لبنان تاکید دارد هرگونه گفتگو در خصوص ترسیم مرزی باید با نظارت سازمان ملل باشد اما "اسرائیل" نپذیرفته و اعلام کرد این گفتگوها فقط به میزبانی سازمان ملل انجام شود بدون اینکه نظارتی بر آن داشته باشد.

لبنان و رژیم صهیونیستی در منطقه معروف به منطقه مورد اختلاف در دریای مدیترانه که داری ثروت نفت و گاز است با یکدیگر اختلاف دارند.

آمریکا به منظور حل و فصل این اختلافات به میانجیگری بین دو طرف اقدام کرد و در طرحی معروف به "هوف" پیشنهاد کرد ۶۰ درصد منطقه مورد اختلاف متعلق به لبنان و ۴۰ درصد آن در اختیار اسرائیل باشد اما لبنان نپذیرفته و اعلام کرد از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها