«حفتر» گردان جدیدی برای حمله به پایتخت لیبی اعزام کرد

«حفتر» گردان جدیدی برای حمله به پایتخت لیبی اعزام کرد
شنبه 15 تير 1398 - 10:52

نیروهای شرق لیبی در بیانیه‌ای از اعزام گردانی جدید برای مشارکت در مرحله دوم حمله به طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

العالم - لیبی

نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» در بیانیه‌ای اعلام کردند که بنا به دستور ژنرال خلیفه حفتر گردان جدیدی با تمامی تجهیزات جهت شرکت در عملیات‌های رزمی، عازم طرابلس شد.

شبکه سعودی العربیه با اعلام این خبر گزارش کرد که نیروهای جدید در نبردهای بنغازی و درنه شرکت داشته و از تجربیات رزمی بالایی برخوردارند.

حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی، فرمانده نیروهای شرق لیبی، از حمایت عربستان، امارات و مصر برخوردار است و از حدود سه ماه پیش عملیاتی نظامی برای تصرف پایتخت که تحت کنترل «دولت وفاق ملی» به ریاست «فائز السراج» است، آغاز کرده و هنوز موفق نشده، پایتخت را اشغال کند.

نیروهای حفتر به دنبال شکست سخت در شهر استراتژیک غریان، ورودی جنوبی پایتخت، که اخیرا توسط نیروهای دولت وفاق ملی بازآزاد شد، برای آغاز حملات گسترده به طرابلس آماده می‌شوند و حال آنکه شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در لیبی شده است.

شورای امنیت از همه طرف‌های لیبی خواسته است تا سریعا به مذاکرات سیاسی تحت نظارت سازمان ملل بازگردند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله به پناهگاه مهاحران در تاجوراء واقع در ۱۵ کیلومتری شرق طرابلس به ۵۳ نفر رسید و به این ترتیب از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته شده‌اند.

دیدار السراج با اردوغان

«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) دیشب در کاخ «دلما باغچه» استانبول با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع لیبی، مسائل منطقه‌ای و افق‌های همکاری بین دو کشور بررسی شد.

اردوغان در این دیدار بر حمایت از دولت وفاق ملی تأکید کرد و خواستار توقف حملات نیروهای حفتر بر طرابلس شد.

در همین ارتباط «احمد المسماری» سخنگوی رسمی نیروهای حفتر بار دیگر ترکیه را به دخالت در لیبی متهم کرد و گفت که ترکیه در میادین نبرد طرابلس حضور دارد و از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها