ارتش پاکستان: مخالف هرگونه درگیری در منطقه هستیم

ارتش پاکستان: مخالف هرگونه درگیری در منطقه هستیم
شنبه 15 تير 1398 - 11:39

سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به تحولات اخیر در منطقه گفت: ما مخالف هرگونه درگیری هستیم و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

العالم - آسیا

سخنگوی ارتش پاکستان در نشست ویژه ای با نمایندگان رسانه های خارجی در مقر فرماندهی ارتش در شهر «راولپندی» گفت: ما باید تلاش کنیم تا رویارویی در منطقه رخ ندهد.

سرلشکر «آصف غفور» افزود: ما از همه طرف ها می خواهیم ضمن خویشتنداری، از هرگونه اقدام در جهت تشدید تنش ها اجتناب کنند.

سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به این پرسش که مواضع دولت این کشور و یا ارتش در آینده را چگونه تبیین می کند، اظهار داشت: دولت و مجلس پاکستان در راس امور قرار دارد و ما مثل همیشه در چنین اوضاعی به رای نمایندگان مجلس کشورمان ارجحیت می دهیم.

وی گفت: ما همانطور که روابط نزدیکی با عربستان داریم، به همان میزان روابط خوبی با نیز جمهوری اسلامی ایران داریم، پس از ایران پاکستان بزرگترین جمعیت شیعیان را به خود اختصاص داده است.

در فروردین ۹۴ (آوریل ۲۰۱۵) و بعد از آنکه عربستان از پاکستان رسماً خواست تا در ائتلاف حمله به یمن شرکت کند، پارلمان ملی پاکستان با تصویب قطعنامه ای مخالفت صریح خود را با دخالت این کشور در مساله یمن اعلام کرد ضمن اینکه افکار عمومی این کشور هم به شدت با این خواسته سعودی ها مخالفت نشان داده بودند.

هفته گذشته نشست مشترک فرمانده هان ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد و اعضای جلسه درخصوص موضوعات راهبردی و امنیتی منطقه از جمله ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سوم خرداد امسال «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرد و وی علاوه بر ملاقات با مقام های عالی رتبه دولتی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور نیز دیدار کرد.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار گفته بود که درگیری در منطقه راه حل هیچ مشکلی نیست.

دولت پاکستان با ابراز نگران جدی نسبت به تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن، اعلام کرد: افزایش حضور نظامی آمریکایی ها در خلیج فارس تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها