بیانیه نخست وزیر پاکستان درباره تحکیم روابط با ایران

بیانیه نخست وزیر پاکستان درباره تحکیم روابط با ایران
جمعه 14 تير 1398 - 19:30

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد متعهد به تحکیم روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه گسترش ارتباطات میان مردم دو کشور است.

العالم ـ آسیا

دفتر نخست وزیری پاکستان با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، عمران خان روز جمعه با «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت و تجارت، وزیر امور کشتیرانی پاکستان و مقامات ارشد وزارت بازرگانی و امور خارجه این کشور نیز حضور داشتند.

جمعی از مقامات وزارت صنعت و معدن، وزارت جهاد کشاورزی، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان سیستان و بلوچستان و همچنین «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان نیز در این جلسه حضور داشتند.

طرفین درباره روابط ایران و پاکستان و پیشرفت های صورت گرفته در جهت بهینه سازی ظرفیت های مشترک تجاری بحث و تبادل نظر کردند.

عمران خان با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر صنعت و معدن و اعضای هیات ایرانی اظهار داشت که قرابت های جغرافیایی و روابط برادرانه که ریشه در مشترکات قوی تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد، ظرفیت بزرگی برای ارتقای همکاری های تجاری و اقتصادی است که منافع مردم دو کشور را تامین می کند.

نخست وزیر پاکستان بر ضرورت حل پدیده قاچاق و توسعه رفاه مردم دو کشور به ویژه ساکنان مناطق مرزی ایران و پاکستان با استفاده از افزایش ظرفیت های تجاری تاکید کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با ابلاغ سلام های گرم مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر پاکستان گفت که سفر اخیر عمران خان به ایران موجب تسریع تلاش های دو کشور جهت تقویت روابط به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی شد.

رضا رحمانی همچنین نسبت به پیشرفت های انجام شده توسط کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان برای برداشتن موانع در مسیر افزایش تجارت دوجانبه ابراز اطمینان کرد.

رحمانی امروز پس از دیدار با عمران خان، در نشست ویژه با اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و تجارت پاکستان در اسلام آباد حضور یافت و درخصوص روند همکاری‌های تجاری میان دو کشور و مسائل پیش روی همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت و تجارت ایران روز گذشته نیز ضمن حضور در هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان، با «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت و تجارت، «زبیر گیلانی» رئیس کمیته سرمایه گذاری و «سید علی زیدی» وزیر امور کشتیرانی این کشور دیدار کرد.

هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان امروز با امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری میان دو کشور به کار خود پایان داد.

پربیننده ترین خبرها