تاکید وزیر اندونزیایی بر گسترش همکاری های دو جانبه تهران- جاکارتا

تاکید وزیر اندونزیایی بر گسترش همکاری های دو جانبه تهران- جاکارتا
شنبه 15 تير 1398 - 15:13

وزیر حمل و نقل اندونزی با بیان اینکه اندونزیایی ها، همواره از ایران با افتخار یاد می کنند بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.

العالم - آسیا

به گزارش روز شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در پایان ماموریت خود، با "بودی کاریا وزیر حمل و نقل اندونزی " دیدار و در این نشست بر ضرورت راهکارهای افزایش روابط دو جانبه کرد.

وی با قدردانی از حمایت های همه جانبه مقامات اندونزی از وی در دوران ماموریت در جاکارتا، با اشاره به اینکه ظرفیت های دو کشور بسیار فراتر از سطح فعلی و آمار مبادلات بازرگانی کنونی آنهاست، افزود: ضروری است با تدابیر مختلف از جمله همکاری های دو جانبه در زمینه هوایی، دریایی و ریلی، این ظرفیت ها را محقق سازیم.

محمدی با اشاره به گسترش گردشگری میان دو کشور، برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور را موجب تماس های بیشتر مردم با مردم دانست و افزود با برقراری پرواز مستقیم، حجم مبادلات فرهنگی، گردشگری و اقتصادی با رشدی تصاعدی روبرو خواهد شد. وی همچنین بر ضرورت استفاده از فرصت ها و سفرهای دوجانبه و بین المللی آتی برای تقویت همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی تاکید نمود.

بودی کاریا، وزیر ترابری اندونزی نیز بر گسترش روابط همه جانبه بویژه در بخش ترابری تاکید و افزود: سیاست ما بر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران تاکید دارد. ما خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین و حضور ایران و همکاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری می باشیم و از برقراری پرواز مستقیم میان تهران و جاکارتا استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام افزود: لازم است ما مسلمانان است با هوشیاری و توسعه روابط اقتصادی بین هم، از این مرحله حساس گذر کنیم. آنچه که مهم است این است که ما به عنوان کشور های اسلامی گام های مثبت در جهت منافع هر دو ملت برداریم. ایران دارای پیشینه ای تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و مردم اندونزی همواره از ایران با افتخار یاد می کنند.

وزیر ترابری اندونزی همچنین در این دیدار از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوران ماموریتش در اندونزی قدردانی کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها