پیام آزمایش موشکی چین به آمریکا با موشک های ضد کشتی بالستیک در دریای جنوبی

پیام آزمایش موشکی چین به آمریکا با موشک های ضد کشتی بالستیک در دریای جنوبی
شنبه 15 تير 1398 - 18:27

تازه ترین آزمایش موشک بالستیک چین نشان می دهد این کشور می خواهد توان چانه زنی خود را در مذاکرات آتی با آمریکا از جمله در زمینه تجاری ارتقا دهد.

العالم ـ آسیا

چین در یک هفته گذشته تعدادی موشک ضد کشتی بالستیک را در دریای جنوبی آزمایش کرد موضوعی که کارشناسان معتقدند حرکتی از سوی پکن برای امتیازگیری در مذاکرات آتی با واشنگتن است.

بنابر گزارش روز شنبه تارنمای روزنامه ساوت چاینا، دور تازه گفت و گوهای تجاری دو کشور پس از انجام چند تماس تلفنی میان مقام های دو طرف، در یک هفته آینده در پایتخت چین برگزار خواهد شد و انجام آزمایش ها در این زمینه به نوعی به رخ کشیدن قدرت نظامی چین در برابر آمریکا است.

«نی لیشیونگ» از کارشناسان امور نظامی در شانگهای چین می گوید که اگر قرار باشد در مذاکرات حضور پیدا کنید باید دارای اهرم های قدرت نیز باشید و چین می داند به چه نحوی عمل کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا می گوید چین در روزهای گذشته شماری از موشک های ضد کشتی بالستیک را در دریای جنوبی و در آبهای مورد منازعه آزمایش کرده در صورتی که قول داده است تا از نظامی کردن منطقه پرهیز کند.

پیشتر اداره اقیانوسی چین در بیانیه ای هشدار داده بود که قصد دارد تمریناتی را برای پنج روز در منطقه انجام دهد آزمایش های موشکی یاد شده در اطراف جزایر اسپراتلی انجام شده است که شماری از کشورهای آسیای جنوب شرقی مدعی مالکیت بر آن هستند.

کارشناس امور نظامی در شانگهای می افزاید که فشارهای آمریکا بر چین دیگر محدود به تجارت نیست پکن از اقدامات آمریکا درباره هنگ کنگ و تایوان نیز ناراضی است.

خبر انجام آزمایش های موشکی در شرایطی منتشر می شود که تنها چند روز قبل رییسان جمهوری خلق چین و آمریکا در ژاپن با یکدیگر گفت و گو کردند و برای شروع مذاکرات تجاری به توافق رسیدند.

پربیننده ترین خبرها