افشای دخالت سفارت آمریکا در روند پرونده جاسوس کشف شده

افشای دخالت سفارت آمریکا در روند پرونده جاسوس کشف شده
يکشنبه 16 تير 1398 - 10:23

پس از انتشار فایل صوتی «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات الانبار و افشای توطئه وی علیه «الحشد الشعبی»، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق از تقلای سفارت آمریکا برای نجات الفلاحی خبر داد.

العالم- عراق

«محمد محیی» سخنگوی گروه «حزب‌الله عراق» در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، سفارت آمریکا در عراق برای تبرئه «محمود الفلاحی» فرمانده «عملیات الانبار» مداخله کرده تا وی را از عراق خارج کند.

الفلاحی متهم به جاسوسی برای آمریکا و ارائه اطلاعات استقرار گروه‌ الحشد الشعبی در غرب عراق است.

وی افزود: سفارت آمریکا در روند کمیته تحقیقاتی که وزارت دفاع در این باره تشکیل داده، مداخله کرده است.

محیی در ادامه گفت: افشای ارتباط محمود الفلاحی و یکی از جاسوسان اطلاعات آمریکا «شوکه کننده» بود؛ ما از زمانی که آمریکا وارد عراق شده به دلیل جنایت‌های این کشور، با آن در حالت مقابله قرار داریم، نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد یا به شکل مسالمت‌آمیز با این کشور در تعامل بود.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد، سفارت آمریکا در عراق تلاش می‌کند بر روند تحقیقات با الفلاحی تأثیر بگذارد تا نتایج آن را تغییر دهد و همچنین در روند کار کمیته وزارت دفاع عراق مداخله می‌کند.

«حسین علاوی» تحلیلگر عراقی نیز در این باره گفت: منتظر گزارش فنی وزارت دفاع درباره تحلیل فایل صوتی هستیم و اگر خبر ارتباط (الفلاحی) با آمریکایی‌ها تایید شود قانون سرنوشت این افسر را مشخص خواهد کرد.

شنبه (دیروز) به دنبال انتشار فایل صوتی مکالمه منتسب به سرگرد «محمود الفلاحی» با یکی از عناصر عراقی سیا آمریکا در شبکه‌های داخلی عراق، وزارت دفاع این کشور به دستور وزیر دفاع به این مسئله ورود کرد و خواهان اجرای تحقیقات برای کشف حقایق شد.

نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتشار فایل صوتی مکالمه‌های یکی از فرماندهان ارتش این کشور و جاسوسی او برای آمریکا، این اقدام را «خیانت بزرگ» خواندند و خواستار تحقیق در این باره شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها