به دنبال رسوایی جاسوسی؛

گردان های حزب الله خواهان بستن سفارت امریکا در بغداد شدند

گردان های حزب الله خواهان بستن سفارت امریکا در بغداد شدند
يکشنبه 16 تير 1398 - 23:03

نیروهای مقاومت اسلامی گردان های حزب الله روز یکشنبه به دنبال رسوایی جاسوسی که جمعه گذشته افشا شد، خواستار تعطیلی مقر سفارت امریکا در بغداد  و اخراج سفیر امریکا از عراق شدند.

العالم -عراق

این گردان ها با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رسوایی جاسوسی که شبکه اطلاع رسانی مقاومت با دلائل موثق از آن خبر داد؛ شوک بزرگی برای مردم عراق و نهادهای نظامی بود و در عین حال این اطلاعات؛ نقش تخریبی و جاسوسی و توطئه آمیزسفارت امریکا با رژیم صهیونیستی علیه عراق و نیروهای ملی و مبارز را فاش کرد.

گردان های حزب الله افزودند: این رسوایی از حضور نظامی امریکا در عراق و اهدافش پرده برداشت و اینکه اهداف آنان آموزشی ، مشاوره یا مقابله با داعش انگونه که ادعا می کنند نیست بلکه برای مبارزه با گروههای مقاومت و حمایت ازفعالیت های جنایتکارانه و اجرای آن برای تضعیف تخریب عراق است.

این گردان ها افزودند: از این رو دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح باید ،تحقیقات گسترده ای برای شناسایی باندهای جاسوسی مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا و صهیونیست ها تشکیل دهد.

این گردان ها افزودند: دولت وظیفه دارد تعداد حملات به نیروهای نظامی و گروههای مقاومت به ویژه حمله به گردان های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه را در سال گذشته که 19 شهید به دنبال داشت را دنبال کند و آمریکا را متهم کرده و این کشور را مسئول مستقیم آن بداند و واشنگتن را مجازات کرده و درباره اش اعلام جرم کند.

نیروهای ملی و جهادی و گروههای مردمی و عشائری نیز خواستار غرامت دادن به خانواده شهدا و آسیب دیدگان و اخراج سفیر و تعطیلی سفارت شرارت آمریکا شدند.

ائتلاف فتح نیز روز یکشنبه از دست داشتن شماری از فرماندهان عملیات در این خیانت و جاسوسی برای نیروهای ائتلاف بین الملل و سازمان اطلاعات مرکزی امریکا برای انتقال اطلاعات از پایگاههای الحشد الشعبی خبر داد و اعلام کرد: درز فایل صوتی سرلشکر محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار بر وجود باندی از افسران خبر می دهد که در خیانت و جاسوسی دست دارند .

کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق روز شنبه از دولت فدرال خواست تا برای جلوگیری از خروج الفلاحی از عراق ؛ فرودگاهها و ورودی ها ببندند .

این کمیته از برگزاری نشستی فوری در روز دوشنبه و احضار الفلاحی برای بازجویی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها