ائتلاف سائرون عراق خواستار برکناری سفیر این کشور در واشنگتن شد

ائتلاف سائرون عراق خواستار برکناری سفیر این کشور در واشنگتن شد
دوشنبه 17 تير 1398 - 08:59

فراکسیون سائرون در پارلمان عراق خواستار برکناری "فرید یاسین"، سفیر عراق در واشنگتن به دلیل اظهارات درباره روابط عراق با رژیم صهیونیستی شد.

العالم - عراق

حمد الله الرکابی، سخنگوی فراکسیون پارلمانی سائرون در بیانیهای گفت: اظهارات عجیب سفیر عراق در واشنگتن درباره روابط عراق با رژیم صهیونیستی همه ما را شوکه کرد.

الرکابی افزود: سیاست خارجی عراق مبتنی بر اصول و مواضع دولت عراق درباره مسائل جهان اسلام است و هیچ مسئولی در هر عنوان و منصب که باشد حق ندارد از این سیاست عدول کند. لذا اظهارات اخیر سفیر عراق در واشنگتن در این خصوص نقض صریح این سیاست و عدول از چهارچوب اختیارات خود محسوب می شود.

الرکابی در ادامه گفت: در این راستا فراکسیون پارلمانی سائرون ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با هر گونه عادی سازی روابط با این رژیم اشغالگر به هر بهانه و دلیلی، از دولت عراق می خواهیم این سفیر را فراخوانده و او را به دلیل اظهارات عجیبش مورد توبیخ قرار داده و برکنار کند و یک شخصیت وطن پرست که حامی و مدافع اصول سیاست عراق و نماینده مواضع اصیل و ثابت حکومت عراق در قبال رژیم غاصب صهیونیستی باشد جایگزین وی کند.

حسن الکعبی، معاون اول پارلمان نیز روز گذشته از وزارت امور خارجه عراق خواسته بود سفیر این کشور در واشنگتن را فرا خوانده و اقدامات مناسب را درباره وی انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها