بعد از 2 سال کاهش روابط با قطر، اردن در دوحه سفیر تعیین کرد

بعد از 2 سال کاهش روابط با قطر، اردن در دوحه سفیر تعیین کرد
سه شنبه 18 تير 1398 - 10:38

منابع آگاه اردنی از موافقت هیأت دولت این کشور با تعیین «زید اللوزی» به عنوان سفیر اردن در دوحه خبر دادند.

العالم - اردن

هیأت وزیران اردن در جلسه دیشب خود با تعیین «زید اللوزی» دبیرکل وزارت خارجه اردن به عنوان سفیر این کشور در دوحه پس از گذشت دو سال کاهش روابط دیپلماتیک، موافقت کرد.

وبگاه «هلا أخبار» وابسته به ارتش اردن با اعلام این مطلب گزارش داد که اللوزی توسط وزیر خارجه اردن تعیین شده و بزودی دیوان پادشاهی نیز بیانیه‌ای صادر و موافقت خود با تصمیم هیأت وزیران را اعلام می‌کند.

وبگاه «عمون» اردن نیز دیروز در خبری گزارش داد که هیأت وزیران امروز(دوشنبه) با تعیین زید اللوزی به عنوان سفیر اردن در قطر و نیز تعیین «سعود بن ناصر بن جاسم آل ثانی» به عنوان سفیر قطر در امان موافقت می‌کند.

پیش از یک منبع دولتی اردن گفته بود که روابط قطر و اردن بزودی شاهد تحول مثبت خواهد بود و تلاش برای تبادل سفرا ادامه دارد و اکنون ما در مرحله کسب نظر قطر در مورد سفیر مورد نظر در دوحه هستیم.

وبگاه «عربی ۲۱» با اعلام این مطلب به نقل از «منذر الحوارات» تحلیلگر سیاسی نوشت که تأخیر در اعلام رسمی بازگشت سفرای دو کشور به این دلیل است که اردن نمی‌خواهد این تصمیم موجب تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شود به خصوص اینکه برخی از کشورهایی که قطر را محاصره کرده‌اند ممکن است در برابر این امر مانع‌تراشی کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها