جبهه عمل اسلامی اردن خواستار عذرخواهی رسمی ابوظبی شد

جبهه عمل اسلامی اردن خواستار عذرخواهی رسمی ابوظبی شد
سه شنبه 11 تير 1398 - 10:42

دبیرکل حزب معارض جبهه عمل اسلامی اردن ضمن محکوم کردن بدرفتاری مسئولان ابوظبی با یک عضو پارلمان این کشور، خواستار عذرخواهی رسمی ابوظبی شد.

العالم- اردن

«مراد العضایله» دبیر کل حزب «جبهه عمل اسلامی» اردن، اقدام مسئولان ابوظبی مبنی بر وادار کردن خانم «هدی العتوم» عضو این حزب و نماینده پارلمان اردن برای ترک خاک امارات را محکوم کرد.

العضایله خواستار عذرخواهی رسمی ابوظبی به دلیل بدرفتاری با خانم العتوم شده است.

العتوم روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که پس از شرکت در کنفرانس در ژاپن در مسیر بازگشت، هواپیما در امارات توقف کرده اما مسئولان فرودگاه به وی اجازه ورود به خاک امارات و یک شب اقامت در این کشور را نداده و از او خواسته‌اند با اولین پرواز فرودگاه را ترک کند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، العضایله همچنین گفت که وزارت خارجه بایستی این مسئله را به صورت دیپلماتیک پیگیری کند چرا که اقدام اماراتی‌ها اهانت به پارلمان اردن است و بایستی امارات رسماً عذرخواهی کند.

«عاطف طراونه» رئیس مجلس نمایندگان (پارلمان) اردن نیز این اقدام اماراتی‌ها را محکوم کرد و گفت که رفتار آن‌ها متناسب با نوع روابط برادرانه دو کشور نبوده است.

طراونه همچنین در این باره با «امل القبیسی» همتای اماراتی خود گفت‌وگو کرد و وی نیز به نوبه خود گفت که این رفتار «ناشی از اشتباه فردی» بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها