کشته‌های درگیری در لیبی از 1000 نفر فراتر رفت

کشته‌های درگیری در لیبی از 1000 نفر فراتر رفت
سه شنبه 18 تير 1398 - 17:10

سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری در طرابلس پایتخت لیبی به ۱۰۴۸ کشته و ۵۵۵۸ زخمی رسید.

العالم - لیبی

سازمان بهداشت جهانی امروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری در حومه طرابلس پایتخت لیبی به ۱۰۴۸ کشته رسید که ۱۰۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

بر اساس این گزارش همچنین در این درگیری‌ها که اکنون وارد چهارمین ماه شده است، ۵۵۵۸ نفر نیز زخمی شدند که ۲۸۹ نفر آن‌ها غیرنظامی هستند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود آورده است که اعزام پزشکان و تجهیزات پزشکی برای کمک به بیمارستان‌ها ادامه دارد و تیم‌های پزشکی طی سه ماه گذشته ۱۷۰۰ مورد عمل جراحی انجام داده‌اند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها