عبدالمهدی: الحشد الشعبی نیرویی فداکار است که برای آزادسازی عراق خون داد

عبدالمهدی: الحشد الشعبی نیرویی فداکار است که برای آزادسازی عراق خون داد
سه شنبه 18 تير 1398 - 22:28

نخست وزیر عراق در سخنانی نیروهای الحشد الشعبی را نیرویی فداکار توصیف کرد که برای آزادسازی عراق خون داد.

العالم - عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: «الحشد الشعبی نیرویی فداکار است که خون آن به آزادسازی عراق کمک کرد.»

وی همچنین آغاز اجرای دستور دولت عراق درباره الحشد الشعبی را اعلام کرد. نخست وزیر عراق همچنین درباره تنش‌ها در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد و گفت که این تنش‌ها بر اقتصاد عراق تاثیر خواهد گذاشت.

عادل عبدالمهدی هفته پیش فرمان 10 بندی درباره درباره وضعیت نیروهای الحشد الشعبی صادر کرد.

در فرمان 10 بندی نخست وزیر عراق آمده است که الحشد الشعبی «بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح عراق» است و آن دسته از گروه‌هایی که تمایل ندارند به «نیروی مسلح عراق»‌ بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به کار سیاسی بپردازند.

در پی حمله گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از این کشور، مردم عراق با حکم مرجعیت مبنی بر لزوم حضور در جنگ در برابر تروریسم، روانه جبهه‌ نبرد شدند تا از کشور خود دفاع کنند. حضور گسترده جوانان و مردم عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش باعث شکل گیری تشکیلات نظامی با نام «الحشد الشعبی» شد. در بحبوحه جنگ با گروه تروریستی داعش، نهادهای مذهبی و سیاسی مختلف در عراق به نام‌نویسی از داوطلبان حضور در الحشد الشعبی برای مبارزه با داعش کردند و زیرشاخه‌هایی را زیر این سازمان مردمی ایجاد کردند.

بر اساس گفته کارشناسان متعدد، حضور پرشور نیروهای الحشد الشعبی در کنار ارتش عراق، دلیل اصلی شکست گروه تروریستی داعش و پس‌گیری شهرهای اشغال شده توسط این گروه بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها