پاس گل طلایی ترامپ به عربستان برای انتقام از قطر!

پاس گل طلایی ترامپ به عربستان برای انتقام از قطر!
چهارشنبه 19 تير 1398 - 01:18

در حالی که رئیس جمهور آمریکا اهانت مکرر به بن سلمان در مناسبت های مختلف را در دستور کار خود دارد، به نظر می رسد رسانه های عربستانی "پاس گل" طلایی ترامپ برای انتقام از قطر را غنیمت شمرده اند.

العالم - عربستان

رسانه های سعودی اظهارات ترامپ در مورد سرمایه‌گذاری حدوداً 8 میلیارد دلاری قطر در پایگاه آمریکایی العدید قطر را مورد توجه قرار داده اند و گویی آن را مرهمی بر زخم اهانت های مکرر ترامپ به ملک سلمان و پسرش می پندارند.

به نظر می رسد این رسانه ها، اظهارات خفت بار ترامپ درباره بن سلمان و پدرش را فراموش کرده اند که گفته بود "گرفتن ۴۵۰ میلیارد دلار از ملک‌سلمان، راحت تر است از گرفتن ۱۱۳ دلار از یک مستأجر بدحساب در نیویورک!"

در همین حال شبکه سعودی العربیه اظهارات رئیس جمهور آمریکا در دیدار با امیر قطر تمیم بن حمد آل ثانی را مورد توجه قرار داده که در آن ترامپ، از تمیم به خاطر توسعه پایگاه العدید قطر با هزینه های این کشور - و نه پول های آمریکا- تشکر کرده بود.

گفتنی است، پایگاه العدید قطر که بزرگترین پایگاه نظامی ایالات متحده در خاورمیانه است، مرکز اصلی عملیات های هوایی آمریکا در منطقه به شمار می‌آید. این پایگاه مقر مرکزی فرماندهی آمریکا و مقر فرماندهی اسکادران ۸۳ نیروهای هوایی انگلیس و یگان پیاده نظام دریایی ۳۷۹ نیروهای هوایی آمریکا را در خود جای داده است.

پربیننده ترین خبرها