واکنش سعد الحریری به تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان

واکنش سعد الحریری به تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان
چهارشنبه 19 تير 1398 - 19:08

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان این کشور گفت این گونه تحریم‌ها تأثیری بر عملکرد و فعالیت‌های پارلمان نخواهد داشت.

العالم - لبنان

سعد الحریری، نخست وزیری لبنان در واکنش به تحریم شماری از نمایندگان پارلمان این کشور از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت این تحریم‌های واشنگتن علیه حزب‌الله «هرگز» بر پارلمان تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، الحریری گفت: «تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله بیانگر رویکرد جدید واشنگتن است ولی این تحریم‌ها هرگز بر پارلمان و فعالیت‌های ما در شورای وزیران (کابینه) تأثیری نخواهد داشت».

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (سه‌ شنبه‌ ۱۸ تیر) «امین شری» و «محمد رعد» نمایندگان پارلمان لبنان و اعضای فراکسیون «وفا برای مقاومت» در پارلمان را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرد. امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان هستند.

در بین لیست جدید تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله لبنان نام «وفیق صفا»، مسئول واحد ارتباطات و هماهنگی این حزب‌ نیز وجود دارد.

حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۷ در لیست «سازمان‌های تروریستی» ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است با این حال، پیروزی نمایندگان این حزب‌ در پارلمان لبنان و افزایش تعداد کرسی‌های آن و به تبع آن، افزایش قدرت حزب‌الله در دولت منجر به ناراحتی آمریکایی‌ها شد و طی دو سال گذشته واشنگتن چند تحریم علیه شخصیت‌ها و نهادهای حزب‌الله یا نزدیک به این حزب وضع کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۸ با امضای قانونی دستور داد همه کسانی که با حزب‌الله در ارتباط بوده و از آن کمک مالی دریافت می‌کنند، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها