تشکیل کمیته قانون اساسی موضوع دیدار پدرسن و رهبر مخالفان سوریه

تشکیل کمیته قانون اساسی موضوع دیدار پدرسن و رهبر مخالفان سوریه
يکشنبه 23 تير 1398 - 10:53

فرستاده سازمان ملل به سوریه پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه با نصر حریری، رئیس هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوری درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، برخی منابع رسانه‌ای به نقل از یحیی العریضی، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده مخالفان سوری اعلام کردند، در دیدار روز جمعه نتایج سفر گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه بررسی شدند.

العریضی گفت: رضایتمندی هیئت سازمان ملل از روند تشکیل کمیته قانون اساسی نشان‌دهنده آن است که دمشق تسلیم فشارهای روسیه برای تشکیل این کمیته شده است.

پدرسن در سفر دو روزه خود به دمشق با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

او دیدار خود با معلم را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: درباره موضوعات مختلفی از جمله کمیته قانون اساسی گفت‌وگو کردیم.

العریضی در ادامه گفت: درباره اصول اجرایی عملکرد کمیته قانون اساسی توافق شد اما زمان آغاز فعالیت آن تعیین نشد، احتمالاً آغاز فعالیت این کمیته همزمان با نشست بعدی آستانه در اوایل ماه آتی باشد.

او افزود: اختلاف نظری درباره شش اسم در لیست جامعه مدنی وجود دارد، توافق شد که سازمان ملل چهار اسم را تایید کند و دمشق و روسیه دو اسم را انتخاب کنند.

کمیته قانون اساسی شامل سه گروه ۵۰ نفره به نمایندگی از دمشق، مخالفان و جامعه مدنی است که آن را فرستاده سازمان ملل بر آن نظارت می‌کند.

العریضی تاکید کرد: در صورت بروز اختلاف‌نظر در داخل کمیته درباره یک تصمیم، حل این مساله به ۷۵ درصد آراء یعنی ۱۱۳ رای نیاز دارد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها