یک خبر چند خط تحلیل؛

نبش قبر صدام برای تخریب حشد الشعبی

نبش قبر صدام برای تخریب حشد الشعبی
يکشنبه 23 تير 1398 - 23:23

العالم - عراق

خبر:

  • شبکه العربیه به نقل از منبعی نزدیک به خانواده صدام حسین دیکتاتور عراق خبری را مبنی بر انتقال جنازه وی و دو فرزندش عدی و قصی به مکانی نامعلوم برای پرهیز از نبش قبر توسط نیروهای حشد الشعبی منتشر کرد.

تحلیل:

  • تلاش های نظام سعودی وهابی حامی تروریست ها برای احیای صدام حسین و نظام بعث سرنگون شده در عراق همچنان ادامه دارد، تا جایی که برای ایجاد فتنه و تفرقه در عراق خبری از این دیکتاتور را منتشر می کنند.
  • ادعاهای شبکه سعودی به نقل از منبعی مجهول خشم مردم عراق را برانگیخت، آنها این خبرها را تلاشی برای ایجاد فتنه و تحریک مردم علیه حشد الشعبی و تضعیف سازمانی مردمی که طرح های وهابیت با پشتیبانی آمریکا را ناکام گذاشت.
  • در پاسخ به این ادعاها کارشناسان گفته اند این ادعاهای بی پایه واساس به هیچ وجه واقعیت ندارد و "منبع نزدیک به خانواده صدام" نمی تواند منبع موثقی به شمار بیاید، رسانه های سعودی همواره با انتشار خبرهایی از این دست سعی در ایجاد تفرقه و فتنه بین فرزندان ملت عراق را دارند.
  • تخریب وجهه حشد الشعبی سناریویی آمریکایی قدیمی است، چون آمریکا همه انچه در اختیار دارند را برای اخبار حشد الشعبی و تخریب آن جمع آوری می کنند که می توان به محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار که اخیرا جاسوسی وی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) مشخص شد اشاره کرد.
  • خشم آمریکایی ها و سعودی ها از نقش استراتژیک حشد الشعبی خصوصا بعد از دستور نخست وزیر عراق برای ادغام حشد با نیروهای مسلح عراق و اجرای عملیات گسترده حشد در الانبار برای نابودی بازمانده های گروهک تروریستی داعش که در حمایت پایگاه های آمریکایی همچنان فعالیت می کنند به بالاترین حد خود رسیده است.

پربیننده ترین خبرها