آمریکا دو فروند «اف-۳۵» دیگر به رژیم صهیونیستی تحویل داد

آمریکا دو فروند «اف-۳۵» دیگر به رژیم صهیونیستی تحویل داد
يکشنبه 23 تير 1398 - 23:19

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو فروند دیگر از جنگنده‌های «اف-۳۵» را از آمریکا دریافت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این رژیم دو فروند جنگنده «اف-۳۵» جدید از آمریکا دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، این دو جنگنده در پایگاه هوایی «نواتیم» واقع در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده و به ناوگان اف-۳۵های رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند.

در بخشی از بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی عنوان شده است این جنگنده‌ها «لایه تازه‌ای از توانمندی‌های عملیاتی و راهبردی به نیروی هوایی اسرائیل می‌افزایند.»

تل‌آویو مدعی است با خرید این جنگنده‌ها، «برتری هوایی» خود در منطقه را تداوم می‌بخشد. بر اساس برنامه از پیش‌تعیین‌شده، قرار است تعداد اف-۳۵های رژیم صهیونیستی تا پایان سال جاری میلادی به ۲۰ فروند برسد. تل‌آویو مجموعا ۵۰ فروند اف-۳۵ از آمریکا خریده است.

در بیانیه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم اولین دریافت‌کننده اف-۳۵ پس از آمریکا، در جهان بوده است، آمده است: «ادامه تحویل هواپیمای اف-۳۵، نمودی دیگر از همکاری نظامی بلندمدت میان اسرائیل و ایالات متحده است.»

هرچند اف-۳۵ پیشرفته‌ترین جنگنده ساخت آمریکا به شمار می‌آید، اما هزینه‌های بالا و همچنین ایراداتی که در طراحی آن وجود دارد، بارها مورد انتقاد نمایندگان کنگره و کارشناسان صنعت هوانوردی قرار گرفته است. سال گذشته وقوع چند حادثه برای این جنگنده در آمریکا، موجب شد تا ناوگان اف-۳۵های این کشور برای مدتی زمین‌گیر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها