تقدیر عادل عبدالمهدی از مخالفت منطقه ای با معامله قرن/ عراق مخالف شهرک سازی رژیم صهیونیستی است

 تقدیر عادل عبدالمهدی از مخالفت منطقه ای با معامله قرن/ عراق مخالف شهرک سازی رژیم صهیونیستی است
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:25

نخست وزیر عراق در کنفرانس مشترک با همتای فلسطینی اش گفت که مخالفتی که در منطقه با معامله قرن شده، باعث افتخار است.

العالم ـ عراق

«عادل عبدالمهدی» روز دوشنبه بعد از گفت وگوها با «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک افزود که مخالفتی که با معامله قرن شده، افتخارآمیز است و باعث شده آنهایی که در صدد تحمیل آن بر منطقه بودند اکنون از امکان عملیاتی شدنش، تردید کنند.

وی درباره موضع عراق نسبت به شهرک سازی ها در اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی گفت که بغداد مخالف شهرک سازی ها در منطقه است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که موضع کشورش در حمایت و دفاع از مساله فلسطین ثابت و تغییر ناپذیر بوده و فلسطین را موضوع خود می‌داند و بدون هیچ قید و شرطی در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

عبدالمهدی به گفت و گوهای خود با مقام فلسطینی اشاره کرد و ادامه داد: در دیدار با نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پرونده‌های صنایع، اقتصاد و تجارت را بحث و گفت وگو کرده و چارچوب‌های کلی برای اجرایی کردن آنها ترسیم شده است.

اشتیه نیز در این کنفرانس از نقش مثبت عراق در حمایت از فلسطین تقدیر کرد و گفت که بغداد نقش بزرگی در تلاش‌هایی که برای تنش زدایی در منطقه می‌شود، ایفا می‌کند.

وی همچنین از موضع عراق در عدم حضور و مشارکت در نشست ننگین منامه درباره فلسطین تقدیرکرد و افزود که یکپارچگی عراق نه تنها عامل پشتیبان برای فلسطین بلکه برای تمامی جهان عرب است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در سفر رسمی وارد بغداد شد و قرار است با دیگر مقام های عالی رتبه عراق از جمله رئیس جمهوری و رئیس پارلمان دیدار و گفت وگو کند.

«احمد عقل» سفیر فلسطین در بغداد هم گفت که که این سفر با هدف بررسی مساله فلسطین و مشارکت اقتصادی و همکاری مشترک بین دو دولت در زمینه‌ها مختلف از جمله کشاورزی صورت گرفته است.

وی فعال کردن توافقنامه امضا شده بین دو طرف را از دیگر اهداف سفر هیات فلسطینی به عراق عنوان کرد و افزود که این سفر حائز اهمیت بوده و چارچوب‌های قوی و مستحکمی برای روابط عراق و فلسطین در آینده ترسیم می‌کند.

وزیران امور خارجه، دارایی، اقتصاد، مدیرکل اطلاعات، رئیس هیات نفت و جمعی از فعالان اقتصادی فلسطینی اشتیه را در سفر به بغداد همراهی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها