تحلیل روز/

ادامه کینه توزی صهیونیست ها به سوریه از طریق قسد

ادامه کینه توزی صهیونیست ها به سوریه از طریق قسد
سه شنبه 25 تير 1398 - 20:32

به نظر می رسد در تنگنا قرار دادن سوری ها، سیاستی صهیونیستی امریکائی است که در سال های جنگ تدوین شده تا در صورت ناکامی اولین طرح خرابکاری، طبعا با همدستی غرب و برخی از کشورهای عربی و برخی از خود سوری ها به عنوان طرح (ب) مطرح شود.

العالم - تحلیل روز

بنابراین مامور شدن فردی به نام "موتی کاهانا" تاجرمشهورصهیونیستی از سوی الهام احمد رئیس مشترک هیات اجرایی موسوم به شورای دموکراتیک سوریه برای فروش نفت استخراج شده مناطق تحت تسلط قسد در شرق فرات در همین راستا بود که بیانگر وقاحت و گستاخی بی حد و اندازه رژیم صهیونیستی است .

به نظر می رسد، صهیونیست ها پس از اقدام نیروهای مقاومت فلسطین ، لبنان ، سوریه و استقرار سپاه پاسداران در مرزها و شلیک موشک های دقیق و سلاح های استراتژیک که به گفته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شاید رژیم اشغالگر را به عصر حجر بازگرداند، قصد ندارند اجازه دهند سوریه یک روز خوش ببیند.

صهیونیست ها و آمریکائی ها هر دو همسو با یکدیگر به سوریه کینه دارند، روزنامه صهیونیستی میکروشون نیز تاکید کرد اهمیت ماموریت جدید کاهانا از این رو است که مناطق تحت تسلط نیروهای کرد در شرق فرات، بیش از 90 درصد از منابع نفتی سوریه و منابع آبی ، غذائی و انرژی برخوردار است.

روزنامه مذکور افزود: این منطقه یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی سوریه و مورد حمایت مستقیم نیروهای امریکائی است از این رو ارتش سوریه اجازه تسلط بر آن را ندارد و امریکا بر آن شده برای جلوگیری از تسلط ارتش بر این منطقه حتی مناطق مورد حمایت روسیه ، با آنان مقابله کند.

آمریکائی هایی که در گذرگاه مرزی" نصیب " حد فاصل سوریه و اردن برای در تنگنا قرار دادن سوری ها نگهبانی می دهند، متاسفانه با همدستی برخی کشورهای عربی، ساده ترین حقوق بشری را از ملت سوریه دریغ کرده اند اما درباره فروش ثروت های سوریه به دشمنان توسط شورای دموکراتیک سوریه این سئوال پیش می آید که آیا این شورا تصمیم به جدایی از دولت سوریه گرفته و آیا کردها که در صدد توسعه روابط با صهیونیست ها و امریکائی ها هستند هم اکنون بر این شورا حاکم هستند؟

این تصمیم شورا نیز برای جلب رضایت آمریکا و صهیونیست ها از طریق قسد بود که در صورت اثبات درستی نامه منتشر شده توسط روزنامه لبنانی الاخبار مبنی بر فروش نفت استخراج شده توسط کاهانا به بهای 22 تا 35 دلار، بدون شک ثروت ملت سوریه اعم از کرد ها و غیر کردها درمعرض نابودی قرار می گیرد.

صرف نظر از طرح جدایی که پایه و اساس طرح تجزیه سوریه است و آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از ناکامی درحمله به محور مقاومت و تضعیف سوریه یا خارج کردن آن از این محور، از آن زیاد سخن گفته اند، امروزه غرب با قدرت به سوی محاصره سوریه پیش می رود و پس از قوت گرفتن قدرت محور مقاومت و اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی که هر لحظه شاید به فروپاشی آن بیانجامد، بیش از پیش به طرح تجزیه سوریه پایبند تر شده است.

علا الحلبی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها