فیلم| وزیرخارجه لبنان حین سخنرانی کاتص نشست واشنگتن را ترک کرد

فیلم| وزیرخارجه لبنان حین سخنرانی کاتص نشست واشنگتن را ترک کرد
جمعه 28 تير 1398 - 19:27

وزیر امور خارجه لبنان در جریان یک نشست وزرای امور خارجه در آمریکا، با آغاز سخنرانی همتای صهیونیست خود سالن اجلاس را ترک کرد.

العالم- لبنان

«جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان در اقدامی که از سوی کاربران لبنانی عدم به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی تعبیر شد، حاضر نشد به حرف‌های «یسرائیل کاتص»، وزیر امور خارجه این رژیم در نشست واشنگتن گوش دهد.

منابع رسانه‌ای لبنان با انتشار فیلمی از نشست دیروز وزیران امور خارجه کشورهای جهان موسوم به «پیشبرد آزادی مذهبی در جهان» گفتند که باسیل با آغاز سخنرانی کاتص به همراه «هادی هاشم» مشاور خود سالن اجلاس را ترک کرده است.

کاربران لبنانی در شبکه‌های ارتباط جمعی به ویژه توییتر فیلم خروج باسیل را به صورت گسترده بازنشر کردند و این حرکت وی را ستودند.

نشست کاتص

این اقدام وزیر خارجه لبنان در حالی صورت می‌گیرد که «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین دیروز برای اولین بار در تاریخ روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در کنار کاتص ایستاد و با او عکس یادگاری گرفت.

«باراک راوید»، خبرنگار و تحلیل‌گر سیاسی کانال تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی در واکنش به این رویداد نوشت که اهمیت این دیدار در این است که اخیرا سلسه نشست‌هایی بین مقامات صهیونیست و همتایان آن‌ها در کشورهای عرب خلیج فارس وجود داشته ولی علنی نبوده است.

بحرین از نگاه تحلیلگران و ناظران مسائل سیاسی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به عنوان آماده کننده افکار عمومی عرب در ارتباط با عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم تل‌آویو عمل می‌کند و با تعاملات و موضع‌گیری‌ها خود در این ارتباط زمینه را برای مهم جلوه دادن برقراری روابط با این رژیم فراهم می‌کند.

بر اساس همین سیاست دیکته شده بر بحرین از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی، از نظام بحرین به عنوان کشور تابع و «کشور ریتوییت» یاد می‌شود؛ چرا که سیاست‌های منامه به ویژه در حوزه تعامل با سایر کشورها در تبعیت از سیاست‌های ریاض تعریف می‌شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها