ویدئویی از ضربه شست جنگنده های سوری به تروریست ها در حومه ادلب

شنبه 29 تير 1398 - 13:06

خبرگزاری "Anna News " روسیه ویدیویی را منتشر کرد که پهپادهای سوریه از لحظه انهدام خمپاره اندازها و مواضع تروریست ها در حومه شمالی ادلب توسط جنگنده های سوری، فیلمبرداری کرده اند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری "مراسلون"، خبرگزاری آنا نیوز روسیه در گزارش هجدهم ژوییه خود نوشت گروه های تروریستی سهی کردند مواضع نیروهای سوری در شهرک القصابیه در حومه جنوبی ادلب را با خمپاره انداز هدف قرار دهند.

به گفته این خبرگزاری پهپادهای سوری در عملیات شناسایی دائم خود این تحرکات را ثبت کرده و نیروی هوایی سوریه نیز با حمله به مواضع و استحکامات تروریست ها و انهدام خمپاره اندازها و سکوهای پرتاب موشک، بینی تروریست ها را به خاک مالیدند.

در این ویدیو می بینیم که پهپادهای سوریه اقدام به تعقیب خودروهای تروریست ها و خمپاره اندازهای آنها در مناطق مختلفی از حومه جنوبی حماه و ادلب کردند؛ تروریست ها به هدف رد گم کردن، خودروها و تجهیزات خود را داخل ساختمان ها و زیر پل ها مخفی کرده بودند اما جنگنده های سوری با حمله به این خودروها و تجهیزات، همه آنها را منهدم کرده و ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

گفتنی است گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به "حراس الدین" و "حزب ترکستانی" هر روز با حمله به مواضع نیروهای سوریه و حمله موشکی به مناطق مختلف، توافق سوچی را نقض می کنند.

عملیات اخیر ارتش سوریه در حومه شمالی حماه در واقع پاسخی بود به شکست طرف ترکی در اجرای توافق سوچی که بین پوتین و اردوغان امضا شد. بر اساس این توافق باید یک منطقه عاری از سلاح به مساحت 15 – 20 کلیومتر در حومه حماه و ادلب ایجاد شود.

ارتش سوریه طی عملیات نظامی ده ها روستا و شهرک را در حومه شمالی حماه تا منطقه القصابیه در حومه جنوبی ادلب و الحویز در منطقه سهل الغاب آزاد کرد.

پربیننده ترین خبرها