سفر وزیر دفاع لبنان به انگلیس و تأکید لندن بر تقویت روابط دفاعی

سفر وزیر دفاع لبنان به انگلیس و تأکید لندن بر تقویت روابط دفاعی
شنبه 29 تير 1398 - 18:38

وزیر دفاع لبنان با سفر به انگلیس با مقامات نظامی این کشور دیدار کرد و در این دیدارها بر افزایش روابط دفاعی دوجانبه تأکید شد.

العالم - اروپا

«الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان هفته گذشته به انگلیس رفت و با «پنی موردنت» وزیر دفاع ، «مارک لانکستر» وزیر مشاور امور نیروهای مسلح و «نیک کارتر» رئیس ستاد کل ارتش انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «لبنان 24»، در پی این سفر سفارت انگلیس در لبنان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: این سفر منعکس‌‌کننده اهمیتی است که بریتانیا برای رابطه با لبنان خصوصا در زمینه دفاعی قائل است.

«کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در لبنان اعلام کرد، سفر الیاس بوصعب به لندن موفقیت‌آمیز بوده، لبنان و انگلیس شرکایی قوی باقی خواهند ماند و به دنبال تقویت روابط نظامی و امنیتی بیشتر و بیشتر هستند.

وی تأکید کرد: امنیت لبنان و ثبات آن در راستای منافع ملی انگلیس است و (لندن) به عنوان حامی اصلی (بیروت) از خلال طرح‌های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و انسانی باقی می‌ماند همانگونه که به حمایت بیشتر خود از ارتش لبنان و دیگر دستگاه‌های امنیتی این کشور ادامه خواهد داد؛ ارتش لبنان تنها مدافع قانونی از این کشور باقی می‌ماند.

ارتش لبنان بخشی از کمک‌های نظامی خود را از آمریکا و کشورهای اروپایی دریافت می‌کند. در همین ارتباط اواخر سال گذشته (1397) آمریکا اعلام کرد که محموله‌ای از موشک‌های لیزری به ارزش بیش از 16 میلیون دلار را برای تقویت ارتش لبنان به این کشور ارسال کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها