افزایش تدابیر دریایی رژیم صهیونیستی پس از توقیف نفتکش انگلیسی

افزایش تدابیر دریایی رژیم صهیونیستی پس از توقیف نفتکش انگلیسی
يکشنبه 30 تير 1398 - 10:59

رژیم صهیونیستی اخیرا از ترس هدف قرار گرفتن کشتی‌های خودبه دست ایران، میزان تدابیر امنیتی خود را در آب‌های مشرف به سرزمین اشغالی افزایش داده است.

العالم - اروپا

رژیم صهیونیستی پس از توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس، اقدامات جدیدی را برای حفاظت از ناوگان کشتیرانی خود در پیش گرفته است.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید، روزنامه هآرتص، امروز نوشت که این اقدام در راستای ممانعت از هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری و نظامی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سوی سرزمین اشغالی در حال حرکت هستند، اتحاذ شده است.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، یک تیم امنیتی صهیونیستی اخیرا در نشستی تأکید کرده است که ایران بازیگر مهمی در آب‌های بین‌المللی و منطقه‌ای چه در خلیج فارس و چه در کل منطقه غرب آسیا است.

در این نشست امنیتی که جزئیات بیشتری در خصوص آن منتشر نشده، این احتمال که ایران خطری برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی در گذرگاههای دریای سرخ ایجاد کند، بررسی شده است.

در این راستا، رژیم صهیونیستی موانعی را در بندر نظامی «ایلات» برای حفظ امنیت کشتی‌ها ایجاد کرده تا قایق‌ها و کشتی‌های غیر نظامی نتوانند به بخش نظامی بندر ورود کنند.

این تیم امنیتی همچنین توصیه کرده است که امکان اجرای عملیات‌ دریایی علیه اهداف اسرائیلی به وسیله قایق‌های تندرو جدی گرفته شود هرچند ایران در حال حاضر تمایلی به ورود به جنگ دریایی با اسرائیل را ندارد؛ اما هرگونه اقدام ایران، تل آویو را مجبور به واکنش کرده و اتفاقات پس از آن موجب بحرانی شدن اوضاع می‌شود و در این صورت ایران می‌تواند با استفاده از همپیمانان خود از جمله حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن که سلاح‌های پیشرفته دارند، کشتی‌های اسرائیلی را از مسافت ۳۰۰ کیلومتری هدف قرار دهند و اینگونه حریم دریایی رژیم اسرائیل در معرض موشک‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

به نوشته روزنامه هآرتص، بررسی‌های پیشین اسرائیل نشان می‌دهد که ایران در سال‌های اخیر توانسته موشک‌های دوربرد با دقت اصابت بسیار عالی با استفاده از فناوری «چی پی اس» تولید کند.

افزایش تدابیر امنیتی در بخش کشتیرانی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه (28 تیرماه) در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها