ولیعهد امارات با رییس جمهوری چین دیدار کرد

ولیعهد امارات با رییس جمهوری چین دیدار کرد
دوشنبه 31 تير 1398 - 13:49

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی که از روز گذشته به پکن سفر کرده است ظهر امروز دوشنبه بتا "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین دیدار و گفت و گو کرد.

العالم ـ آسیا

در این دیدار که با حضور هیأت های دو کشور و در تالار خلق پکن برگزار شد همچنین با حضور مقامات دو کشور چندین تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با هدف تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور امضا شد.

همکاری‌های نظامی، آموزشی، تعامل استراتژیک و تبادل تجارب از جمله محوری تفاهم نامه هایی امضا شده بود.

ولیعهد ابوظبی روز گذشته به دعوت «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و با هدف شرکت در اجلاس اقتصادی سرمایه گذاری‬ و تجاری دو کشور وارد پکن شد سفر ولیعهد ابوظبی به چین سه روزه است.

وزرای خارجه، اقتصادی، انرژی، آموزش، فرهنگ و معاون دبیر کل شورای عالی امنیت ملی امارات در این سفر ولیعهد ابوظبی را همراهی می کنند.

دو سال پیش نیز در جریان سفر سال ۲۰۱۷ میلادی رئیس جمهوری چین به امارات عربی متحده، دو کشور ۱۳ قرارداد همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایرنا، آغاز روابط دیپلماتیک میان دو کشور به نوامبر ۱۹۸۴ میلادی بازمی گردد امارات سفارت خود در پکن را مارس ۱۹۸۷ دایر کرد و 'شیخ زاید' حاکم وقت امارات در سال ۱۹۹۰ به این کشور سفر کرد او در این سفر هزینه تشکیل دانشکده زبان عربی در دانشگاه زبان های خارجی پکن را پرداخت.

'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی پیش از این نیز دسامبر ۲۰۱۵ به چین سفر کرده بود.

چین اکنون دومین شریک تجاری امارات است به طوری که حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۱۸ درصد افزایش به حدود ۷۵ میلیارد دلار رسید که ۴۵ میلیارد دلار آن صادرات غیر نفتی است.

پربیننده ترین خبرها