بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس: توقیف نفتکش ایران دزدی دریایی است

بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس: توقیف نفتکش ایران دزدی دریایی است
دوشنبه 31 تير 1398 - 18:42

کارزار توقف جنگ انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه ای توقیف نفتکش گریس یک، حامل نفت ایران در جبل الطارق را دزدی دریایی و فاقد پشتوانه حقوقی خواند.

العالم ـ اروپا

در این بیانیه آمده است: نفتکش ایرانی در حالی به اتهام نقض قوانین اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده که پشتوانه حقوقی ندارد.

این بیانیه می افزاید که تحریم های اتحادیه اروپا تنها برای اعضای این اتحادیه لازم الاجرا است و نمی توان روی ایران اعمال کرد.

کارزار توقف جنگ انگلیس این اقدام را دزدی دریایی خواند که انگلیس برای کسب رضایت جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و کسی که سال ها به دنبال جنگ با ایران است انجام داد.

این بیانیه نسبت به افزایش حضور نظامی در خلیج فارس و تحریم ایران توسط انگلیس هشدار داده و تصریح کرده است که چنین اقداماتی اوضاع را وخیم تر می کند.

کارزار توقف جنگ، آمریکا را مقصر اصلی افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس دانست و افزود: ترامپ تلاش می کند اقتصاد و صنعت نفت ایران را نابود کند تا در نهایت حکومت را تغییر دهد.

در این بیانیه دونالد ترامپ و جان بولتون افرادی خوانده شده اند که تلاش می کنند خاورمیانه را به بحران بکشند اما «ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد».

دولت انگلیس ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آب راه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت ترامپ توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می برند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم جمعه گذشته اعلام کرد، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پربیننده ترین خبرها