وزیر خارجه عمان برای رایزنی در باره تحولات منطقه به تهران می آید

وزیر خارجه عمان برای رایزنی در باره تحولات منطقه به تهران می آید
دوشنبه 31 تير 1398 - 17:05

وزارت خارجه سلطنت نشین عمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه این کشور شنبه آینده برای رایزنی در خصوص تحولات اخیر در منطقه به تهران سفر خواهد کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه وزارت خارجه عمان، این سفر در چارچوب گسترش روابط دو جانبه و پیگیری جلسات همفکری مستمر میان دو کشور به ویژه در خصوص تحولات اخیر در منطقه صورت می گیرد.

سلطنت عمان روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور روند کشتیرانی و مسائل مربوط به آن در تنگه هرمز را پیگیری می کند و از همه طرف ها می خواهد که ضمن خویشتنداری اختلافات را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنند.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه 1398 ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند درحالی که طبق قوانین بین المللی نه ایران و نه هیچ کشور دیگری ملزم به رعایت تحریم های اتحادیه اروپا نیست مگر این که تحریم از سوی سازمان ملل وضع شده باشد.

جمعه شب گذشته (28 تیرماه 1398) و پس از دو هفته از توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران از سوی تفنگداران نیروی دریایی انگلیس در تنگنه جبل الطارق، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

پربیننده ترین خبرها