تمامی خدمه نفتکش انگلیسی در سلامت هستند

تمامی خدمه نفتکش انگلیسی در سلامت هستند
دوشنبه 31 تير 1398 - 23:24

سفارت ایران در هند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی خدمه نفتکش استنا ایمپرو انگلیس در سلامت کامل به سر می برند و همچنان در کشتی هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سفارت ایران در هند در پیامی به رویترز اعلام کرد که بر اساس این پیام، سفارت هند در تهران نیز در مورد سلامت خدمه کشتی با مقامات ایرانی در تماس است.

«اس جیشانکار» وزیر امور خارجه هند روز دوشنبه اعلام کرد که دولت متبوعش در حال رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۱۸ خدمه هندی نفتکش انگلیسی است.
جیشانکار در حساب تویتری خود نوشت: تیم دیپلماتیک هند در تهران با مقامات ایرانی در ارتباط هستند. سفارت هند در تهران برای آزادی خدمه هندی نفتکش انگلیسی تلاش می کند.
این پیام وزیر امور خارجه هند در پاسخ به درخواست «پینارایی ویجایان» سروزیر ایالت کرالا منتشر شده است.
سروزیر ایالت کرالا با اشاره به اینکه چهار نفر از ۱۸ خدمه هندی این کشتی متعلق به ایالت کرالا هستند از دولت مرکزی هند درخواست کرده است که امنیت و سلامت این افراد را تضمین کند.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه 1398 ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق در حالی با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند که طبق قوانین بین المللی نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به غیر از اتحادیه اروپا ملزم به رعایت این تحریم نیستند.

متعاقب اقدام ماجراجویانه انگلیس و بی اعتنایی آنها به تلاش های مکرر دیپلماتیک ایران، دو هفته پس از این ماجرا عصر روز جمعه (۲۸ تیر ماه 398 ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استینا ایمپرو " "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پربیننده ترین خبرها