بوریس جانسون و جرمی هانت در انتظار اعلام نتیجه آرای اعضای حزب محافظه‌کار

بوریس جانسون و جرمی هانت در انتظار اعلام نتیجه آرای اعضای حزب محافظه‌کار
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 09:21

بنا بر نظرسنجی‌ها، بوریس جانسون در رقابت با جرمی هانت ۷۰ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی ان ان، بوریس جانسون یا جرمی هانت با اعلام نتیجه آرای اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس در روز سه شنبه اول مرداد نخست وزیر آینده این کشور و جانشین ترزا می خواهد شد.

تا پیش از ظهر روز سه شنبه نتیجه آرای ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه کار که در این انتخابات درون حزبی شرکت کرده‌اند، اعلام خواهد شد.

حوزه‌های رای گیری روز دوشنبه ساعت ۱۶ به وقت محلی تعطیل شد. پیروز این انتخابات درون حزبی روز چهارشنبه بعد از ظهر جایگزین ترزا می، نخست وزیر مستعفی خواهد شد.

ترزا می که با وجود تلاش های مکرر نتوانست طرح خود برای خروج از اتحادیه اروپا، برگزیت، را در پارلمان به تصویب برساند ماه گذشته از رهبری حزب محافظه کار استعفا کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و وزیر امور خارجه انگلیس که سال گذشته از این سمت استعفا کرد، ۷۰ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.
با این حال تعدادی از اعضای کابینه محافظه‌کار انگلیس اعلام کرده‌اند در صورت پیروزی بوریس جانسون استعفا خواهند کرد.

بوریس جانسون ماه گذشته گفته بود تدارک لازم را برای خروج انگلیس از اروپا بدون هیچگونه توافقی در روز ۳۱ اکتبر فراهم خواهد کرد تا اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد. او افزوده بود: تاخیر به معنای شکست محافظه کاران است.

فیلیپ هاموند، وزیر دارایی و دیوید گوک، وزیر دادگستری طی روزهای اخیر به دلیل اظهارات بوریس جانسون در خصوص خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا استعفا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها