پاکسازی 30 روستای عراق در روز چهارم عملیات «اراده پیروزی»

پاکسازی 30 روستای عراق در روز چهارم عملیات «اراده پیروزی»
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 20:36

الحشد الشعبی و دیگر نیروهای امنیتی عراق در چهارمین روز مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» موفق شدند 30 روستا را در شمال بغداد پاکسازی کنند.

العالم - عراق

نیروهای عراقی که طی سه مرحله عملیات «اراده پیروزی» را از اواسط تیرماه گذشته آغاز کرده‎اند، امروز (سه‎شنبه) در چهارمین روز مرحله دوم آن به سر می‎برند.

نیروهای امنیتی عراق که در آن الحشد الشعبی هم حضور دارد، در مرحله دوم سعی دارند، ثبات را به شمال بغداد و مناطق اطراف آن در سه استان «دیاله، صلاح الدین و الانبار» بازگردانند.

پایگاه اطلاع‎رسانی نظامی عراق یا همان «الاعلام الحربی» روز سه‎شنبه گزارشی را درباره دست‌آوردهای نیروهای عراقی در پایان روز چهارم مرحله دوم عملیات مذکور منتشر کرده و گفت که «در روز چهارم، امنیت دیوار بغداد و جاده العبایجی تامین و 30 روستای مناطقی شمالی بغداد نیز پاکسازی شدند».

الاعلام الحربی در ادامه گفت امنیت تعدادی از بوستان‌ها و دریاچه‎ها به مساحت حدود 95 کیلومتر مربع تامین و 18 بمب هم کشف و ضبط شده است.

از سوی دیگر، منابع وابسته به الحشد الشعبی اعلام کردند که نیروهای الحشد، ارتش، واکنش سریع و پلیس فدرال با پشتیبانی هوایی ارتش عراق موفق شدند در چهارمین روز عملیات اراده پیروزی، مناطق شمالی بغداد و اطراف آن در سه استان الانبار، صلاح الدین و دیاله را تفتیش و بازرسی کنند.

منابع مذکور تاکید کردند روستاهای شمال منطقه «العبایجی» و روستاهای شمال منطقه «المشاهده» از توابع شهرستان الطارمیه در شمال بغداد نیز در روز چهارم مرحله دوم این عملیات پاکسازی شدند.

الطارمیه یکی از شش شهرستان حومه پایتخت عراق است که «کمربند بغداد» نام دارد. منطقه مذکور، نقطه ارتباطی بین سه استان صلاح الدین، بغداد، دیاله و الانبار است.

مرحله دوم عملیات «ارادة النصر» شنبه گذشته با حضور نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی و ارتش عراق آغاز شد.

مرحله نخست این عملیات که اواسط تیرماه گذشته آغاز شده بود، با هدف پاکسازی 30 هزار کیلومتر از مناطق بیابانی سه استان آزاد شده الانبار، صلاح‌الدین و نینوا صورت گرفت که چند روز پیش به شکل موفقیت‌آمیز به پایان رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها