رایزنی ایران و پاکستان برای مراقبت های مرزی، مبارزه با اشرار و تروریست ها

رایزنی ایران و پاکستان برای مراقبت های مرزی، مبارزه با اشرار و تروریست ها
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 10:48

نشست مسئولان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با هدف تقویت همکاری های مشترک مرزی و جلوگیری از تردد غیرقانونی و قاچاق در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روز چهارشنبه رسانه های پاکستانی، هیات این کشور به ریاست «فتح خان خاجک» معاون شهربانی منطقه چاغی ایالت بلوچستان با مسئولان مرزی ایران در منطقه «میرجاوه» دیدار کرد.

براساس این گزارش، مقامات دو کشور درخصوص تقویت همکاری های مرزی، جلوگیری از تردد غیرقانونی، مبارزه موثر با قاچاق انسان و موادمخدر گفت وگو کردند.

طرفین ضمن بررسی اقدامات امنیتی برای مراقبت از مرزهای مشترک بر تحکیم همکاری های مشترک برای مبارزه با اشرار و اقدامات تروریستی تاکید کردند.

پایگاه خبری روزنامه داون نوشت: هیات پاکستانی برخی از حوادث و آنچه را که تخلفات مرزی دانست، را با طرف ایرانی مطرح کرد.

براساس این گزارش، مسئولان ایرانی در نشست مرزی با هیات پاکستانی تاکید کردند که آنان هرگز به هیچ کس اجازه نخواهند داد تا میان دو کشور سوء تفاهم ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته دومین نشست کمیسیون عالی مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در شهر «اسلام آباد» برگزار شد و در خلال این جلسه دو کشور بر تقویت همکاری ها به ویژه تسریع در گشایش گذرگاه های جدید مرزی به توافق رسیدند.

کمیسیون عالی مرزی سازوکاری برای انجام رایزنی‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای بحث در خصوص مسائل مرتبط با مرز با هدف افزایش هماهنگی در سطوح مختلف، است.
اولین اجلاس این کمیسیون ۲۶ تیر ۱۳۹۶ در تهران و دومین نشست کمیسیون عالی نیز به دنبال تصمیم‌های اخیر سران دو کشور متعاقب سفر ابتدای سال جاری نخست وزیر پاکستان به تهران برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها