واکنش حماس به اخراج خبرنگار سعودی؛ مردم هنوز اسرائیل را دشمن می‌دانند

واکنش حماس به اخراج خبرنگار سعودی؛ مردم هنوز اسرائیل را دشمن می‌دانند
پنج‌شنبه 3 مرداد 1398 - 17:22

سخنگوی حماس در واکنش به اخراج خبرنگار سعودی از مسجدالاقصی اعلام کرد، این موضوع نشان می‌دهد مردم کشورهای عربی و اسلامی همچنان رژیم اشغالگر را دشمن اصلی خود می‌دانند.

العالم -فلسطین اشغالی

دوشنبه (31 تیرماه) شماری از جوانان فلسطینی اهل قدس، «محمد سعود» خبرنگار سعودی را از مسجدالاقصی بیرون کردند. محمد سعود خبرنگار و فعال سیاسی سعودی، از حامیان عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است و پیشتر خواستار «صلح» کشورش با این رژیم شده بود.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد؛ مخالفت رو به افزایش مردم کشورهای عربی بویژه سعودی با سفرهای خبرنگاران به فلسطین اشغالی در راستای عادی‌سازی روابط دلالت بر این نکته دارد که ملت‌های عرب همچنان این رژیم را «دشمن اصلی» امت اسلام می‌دانند.

وی تأکید کرد: مخالفت کشورهای عربی با هر اقدامی در ارتباط با عادی‌سازی روابط از ایمان مطلق به این موضوع سرچشمه می‌گیرد که (رژیم) اشغالگر همان دشمن اصلی امت است.

حازم قاسم افزود، «مسأله فلسطین» تا پایان اشغالگری در وجدان تمام امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

بنا به این گزارش، هفته جاری شش خبرنگار از کشورهای عربی به فلسطین اشغالی سفر کردند که در بین آنها برای اولین بار دو خبرنگار از عربستان سعودی و عراق حضور داشتند.

ماه گذشته (تیرماه) اهانت خبرنگاری سعودی به نام «فهد الشمری» به فلسطینی‌ها با واکنش‌های بسیاری روبرو شد. الشمری در ویدئویی گفته که «فلسطینی‌ها گدایانی بی‌شرف هستند، ‌مسلمانان هزاران مسجد در جهان دارند و نماز در مسجدی در اوگاندا شرافتمندانه‌تر از نماز خواندن در قدس و بین اهالی آن است».

عربستان سعودی همگام با برخی کشورهای عربی دیگر از سال 2017 تا کنون به روند عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شدت داده و بسیاری از خبرنگاران یا تحلیلگران سیاسی آن در مطبوعات این کشور از عادی‌سازی سخن گفته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها