جهاد اسلامی: توقف اجرای معاهدات با رژیم صهیونیستی گامی در مسیر صحیح است

جهاد اسلامی: توقف اجرای معاهدات با رژیم صهیونیستی گامی در مسیر صحیح است
جمعه 4 مرداد 1398 - 15:02

یکی از رهبران جنبش «جهاد اسلامی» تأکید کرد که تصمیم توقف اجرای معاهدات، هر چند که دیر اتخاذ شده، ولی یک تصمیم مهم است و باید این تصمیم، عملی شود.

العالم- فلسطین اشغالی

«خالد البطش» از رهبران جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین، تصمیم توقف اجرای معاهدات با رژیم صهیونیستی را «گامی در مسیر صحیح» قلمداد کرد.

البطش به شبکه خبری المیادین گفت که خواستار برگزاری یک نشست فلسطینی هستند تا «بر سر چگونگی مدیریت درگیری با اسرائیل و سازماندهی داخلی فلسطین» به توافق برسند.

وی با بیان اینکه تصمیم توقف اجرای معاهدات، هر چند که دیر اتخاذ شده، ولی یک تصمیم مهم است، در عین حال از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودرگردان فلسطین خواست که اقدامات عملی را برای اجرای آن، انجام دهد.

این رهبر فلسطینی با بیان اینکه قصد دارند این تصمیم تشکیلات خودگردان را عملی کنند، تصریح کرد که جنبش جهاد، مواضع عباس را تأیید می‌کند.

البطش ضمن اعلام حمایت از مواضعی که خواستار توقف اجرای تمامی معاهدات با رژیم صهیونیستی است، خاطر نشان کرد که محمود عباس برای انجام این اقدامات باید دبیرهای کل گروه‌های فلسطینی را به یک نشست دعوت کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های فلسطینی بر سر رد «معامله عار» آمریکا و عدم‌ عادی‌سازی روابط با هم اتفاق نظر دارند، خاطر نشان کرد که این مسئله اتحاد بین اقشار فلسطین را تقویت می‌کند.

مقصود وی طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» است که بر اساس آن، هیچ کشور مستقلی به نام فلسطین شکل نخواهد گرفت.

این رهبر جهاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد که این تصمیم تشکیلات خودگردان نشان می‌دهد که رسما فلسطین خواستار خروج از معاهدات منعقد شده با رژیم صهیونیستی است و جهاد اسلامی نیز مؤید این رویکرد است.

عباس شامگاه دیروز (پنجشنبه) گفت که شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تصمیم دارد همه همکاری‌های خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کند و برای اجرای آن مکانیزم‌هایی وضع کرده است.

او گفت که «ما هرگز تن به دیکته‌ها و تحمیل مسائل حاکم بر روی زمین با توسل به قدرت ظالمانه، به ویژه در قدس نخواهیم داد و همه اقدامات حکومت اشغالگر در قدس انجام می‌دهد، غیر قانونی و باطل است».

اظهارات عباس در واکنش به تخریب بی سابقه ۱۰۰ واحد مسکونی فلسطینیان در نزدیکی بیت‌المقدس بود که این رژیم، به بهانه اینکه مالکان آن‌ها جواز ساخت نداشتند، دست به انجام آن زد.

فارس

پربیننده ترین خبرها