سازمان ملل: تحریم های آمریکا را علبه ایران در حوزه دارو و غذا پیگیری می کنیم

سازمان ملل: تحریم های آمریکا را علبه ایران در حوزه دارو و غذا پیگیری می کنیم
شنبه 5 مرداد 1398 - 13:54

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران گفت: ما از طریق همکاری با نهادهای مختلفی اعم از بهداشت جهانی و سازمان خواربار جهانی در حال پیگیری تحریم های حوزه دارو، غذا و غیره هستیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اوگوچی دنیلز در دیدار کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهاد سازمان ملل متحد از اقدامات و تحقیقات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف را در سطح بالایی از استاندارد می داند که مورد توجه ویژه این نهاد قرار گرفته است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران بیان کرد: همکاری دولت ایران در حوزه های مختلف با نهاد سازمان ملل بسیار خوب ارزیابی می شود و ما گفتمان مثبت و تعامل بالا با این کشور را به اطلاع سایر کشورها رسانده ایم.

دنیلز به بحث تحریم های یکجانبه گرایی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و ضمن تاکید بر حقوق جمهوری اسلامی ایران در این زمینه عنوان داشت: ما از طریق همکاری با نهادهای مختلفی اعم از بهداشت جهانی و سازمان خواربار جهانی در حال پیگیری تحریم های حوزه دارو، غذا و غیره هستیم.

سازمان ملل در مقابل یکجانبه گرایی های آمریکا نقش فعالانه ای ایفا کند

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، ایده تأسیس مرکز پژوهش های مجلس بر مبنای ارایه نظرات مشورتی و کارشناسی به نمایندگان و مقامات کشور در سال ٧۴ را یادآور شد.

وی افزود: اهداف چهارگانه این مرکز شامل ارایه نظرات مشورتی برای تمامی لوایح دولت، بررسی همه جانبه طرح ها، ارایه گزارش های تخصصی در حوزه های مختلف برای نمایندگان و مقامات مسئول و تهیه گزارش های تخصصی بر حسب مطالبات موردی نمایندگان است.

وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات اقتصادی موجود و تخصیص مبالغ کلان به یارانه در حوزه های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز، فرآورده های سوختی و غیره از جمله برق که تقریبا سه برابر بودجه سالانه کشور است باعث تلاش دولت برای ترویج اصلاح الگوی مصرف شده است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ایفای نقش فعالانه ای از سوی سازمان ملل متحد در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جلالی تصریح کرد: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه هایی مثل غذا، دارو و صنعت هوایی، نیازمند اتخاذ رویکردهایی جدی تری از سوی سازمان ملل متحد است.

وی در انتها به مساله تلاش و عزم جدی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان کرد: کشور ما به دلیل هزینه های بسیار در این مبارزه، به کمک های بیشتر و اراده ای جدی از سوی جامعه بین الملل نیازمند است.

پربیننده ترین خبرها