یک خبر چند خط تحلیل؛

زورآزمایی ایران و اسرائیل در حوزه موشکی

زورآزمایی ایران و اسرائیل در حوزه موشکی
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 20:30

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

  • "موشک پیکان 3" امروز توسط اسرائیل در آلاسکای آمریکا آزمایش شد این در حالی است که برخی منابع خبری سه روز پیش از تست موشکی جدید ایران خبر داده بودند.


تحلیل:

  • تست موشکی اسرائیل در آمریکا و با مشارکت وزارت دفاع این کشور و همچنین شرکت بوئینگ نشان می دهد اسرائیل راه درازی تا رسیدن به سطح مطلوب و البته بومی در صنعت موشکی دارد.
  • اسرائیل علی رغم بهره مندی از 400 کلاهک هسته ای، از آن جهت بر توسعه موشکی خود تاکید دارد که بیشترین تهدیدات را در شرایط کنونی از موشک های نقطه زن محور مقاومت و به ویژه در طول مرزهای خود با سوریه، لبنان و فلسطین احساس می کند. بی جهت نیست که امروز نتانیاهو در ماجرای تست پیکان 3 اعلام کرد: از ایران یا هرجای دیگری موشک شلیک شود با آن مقابله می کنیم.
  • از آن جهت که به ویژه در طول یک سال گذشته ناکامی گنبدآهنین اسرائیل در مقابل موشک های فلسطینی مشخص شد قابل انتظار بود که در سایه بهره مندی از حمایت های آمریکا، اسرائیل قدم های محکم تری در تجهیز موشکی خود بر دارد.
  • نکته قابل توجه در این میان برخورد دوگانه آمریکا با پروژه موشکی ایران و اسرائیل است در حالی که ترامپ با ترک توافق هسته ای خواهان توافقات جدیدی با هدف محدود ساختن توان موشکی ایران بود اما در همین زمان کلیه امکانات خود را برای توسعه توان موشکی اسرائیل اختصاص داده بود اما علی رغم همه این حمایت ها حجم و سطح پرداخت رسانه ای امروز به آزمایش موشک اسرائیل نشان داد که هیچ کس ادعای اسرائیل را در بهره مندی از توان موشکی جدید، موثر و بازدارنده جدی نگرفته است و در این میدان زورآزمایی دست برتر همچنان از آن ایران و محور مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها