خشم یمنی ها از اظهارات مشاور بن زاید

خشم یمنی ها از اظهارات مشاور بن زاید
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 09:26

اظهارات اخیر عبد الخالق عبد الله، استاد دانشگاه اماراتی، درباره تقسیم یمن، خشم گسترده فعالان توئیتری یمن را برانگیخت.

العالم - یمن

به گفته پایگاه خبری "وطن" عبد الله در اکانت توییتری خود نوشت: "از امروز به بعد دیگر یمن واحد وجود ندارد".

این توییت خشم و واکنش گسترده فعالان یمنی را در این شبکه اجتماعی به دنبال داشته است.

یک خبرنگار یمنی به نام محمد الضبیانی وی را احمقی در لباس استاد علوم سیاسی معرفی کرده است که سخنان سخیف و احمقانه ای به زبان آورده است. او "متکبر و دروغگوست و آرزوهای محالی دارد".

وی در ادامه حمله به نظام امارات و پاسخ به مشاور بن زاید گفت: آنها می خواهند کشور دیگران را باب میل مرگ آفرینی خود تقسیم کنند. آنها همه جا بذر کینه و قتل و نابودی می پاشند. اما به جایی نمی رسند.

"انیس منصور"، دیگر روزنامه نگار یمنی هم در واکنشی شدید خطاب به این استاد اماراتی گفت: تو چقدر حقیر و کوچکی. روی کثیف و زشت بن زاید را نشان دادی. من به عنوان یکی از اهالی یمن جنوبی می گویم یمن، واحد و متحد هست و به کوری چشم شما و به رغم تمام مداخله های شما، متحد باقی می ماند و وحدت یکی از اصول ثابت ملی ما خواهد ماند.

شهروند یمنی دیگر به نام خالد العلوانی هم گفت: "یمن ارث پدر تو نیست که هر طور بخواهی آن را تقسیم کنی. دادن وجهه قانونی به تجزیه طلبی و گرایش های جدایی طلبانه، آثار ویران گری بر یمن و امنیت منطقه خواهد داشت. آیا خودت می پذیری که یمنی ها خواستار تجزیه امارات شوند؟ یا اینکه فقط برای دیگران گرفتاری و مصیبت می خواهید. ائتلاف عربی از کدام قانون حرف می زنند."

با اینکه هدف اصلی ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی به ظاهر حمایت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و یکپارچه کردن یمن بود اما امارات در عمل از شورای انتقالی جنوبی که به دنبال خودگردانی در جنوب است، حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها