هشدار نیروی دریایی سپاه به ناو جنگی انگلیس/ رهگیری هوايی و کنارکشیدن از اسکورت نفتکش+ ویدیو

دوشنبه 7 مرداد 1398 - 12:38

ناو جنگی انگلیسی در ماجرای توقیف نفتکش این کشور درتنگه هرمز، پس از هشدارهای سپاه، از ادامه اسکورت نفتکش منصرف شد و عقب نشینی کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

فیلم رهگیری هوايی ناو جنگی انگلیس که نفتکش توقیف شده اخیر را اسکورت می‌کرد، به همراه بخشی از مکالمه نیروهای سپاه با ناو جنگی انگلیس منتشر شده است.

در این فیلم نیروی دریایی سپاه به ناو انگليسی هشدار می‌دهد كه در فرايند توقيف نفتكش دخالت نكند و سرانجام آنان کنار می کشند.

تفنگداران نیروی دریایی انگلیس ۱۳ تیرماه جاری ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند. این اقدام انگلیس درحالی است که نه ایران و نه هیچ کشور دیگر خارج از اتحادیه اروپا موظف به اجرای تحریم های این اتحادیه نیست.

به دنبال رویکرد ماجراجویانه انگلیس درخصوص توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران و به رغم درخواست های مکرر تهران و تلاش های دیپلماتیک برای آزادی آن، ایران نیز عصر روز جمعه (۲۸ تیر ماه 398) یکی از نفتکش های انگلیسی را با نام "stena impero" هنکام عبور از تنگه هرمز به خاطر نقض مقرارت بین المللی دریایی توقیف کرد.

در همین خصوص روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد، این کشتی هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پربیننده ترین خبرها