دیدار مقام چینی با ظریف و رایزنی درباره مناسبات دوستانه 2 کشور

دیدار مقام چینی با ظریف و رایزنی درباره مناسبات دوستانه 2 کشور
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 17:11

در دیدار وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با ظریف درباره مناسبات دوستانه 2 کشور و تحولات نظام بین‌الملل از جمله سیاست یکجانبه‌گرایانه آمریکا بحث و تبادل‌نظر شد.

العالم - ایران / سیاسی

«سونگ تائو» وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست جمهوری خلق چین بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار با توجه به روابط دوستانه بین ایران و چین در تمامی زمینه‌ها، به ویژه دیدارهای روسای جمهور 2 کشور در سال‌های اخیر و همچنین نگاه راهبردی مشترک 2 کشور در خصوص تحولات نظام بین‌الملل از جمله سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا در نقض قوانین و قواعد بین‌المللی و تلاش این کشور برای تحمیل هژمونی خود بر جهان، مهمترین موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین روز یکشنبه نیز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز دیدار کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه دیروز (دوشنبه) هفتم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از حضور یک مقام از حزب کمونیست چین و سفر یک وزیر بلندپایه هندی در این هفته در تهران خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها