نیروی هوایی تایوان حمله به «ناوهواپیمابر چین» را تمرین کرد

نیروی هوایی تایوان حمله به «ناوهواپیمابر چین» را تمرین کرد
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 20:22

ارتش تایوان به بهانه برگزاری رزمایش دریایی از سوی چین، تمرین هوایی را بر فراز آب‌های منطقه انجام داد و برای نخستین بار در 18 سال اخیر از یک موشک پیشرفته ضد کشتی استفاده کرد.

العالم - آسیا

در ادامه روند افزایشی تنش میان پکن و تایپه، این هفته تایوان رزمایشی بزرگ برگزار کرده که حمله به ناوهای چینی، بخشی از آن بوده است.

به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» تایوان از برگزاری رزمایش بزرگ در دوشنبه هفته جاری خبر داد. در همان روز نیز نیروی دریایی چین مستقر در «گوانگدانگ» یک تمرین نظامی را نزدیک تایوان برگزار کرد.

براساس این گزارش، رزمایش تایوان شامل شلیک مهمات واقعی از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی تایوان مستقر در پایگاه نظامی «جویپنگ» بود. دو فروند جنگنده اف-16 تایوان مستقر در پایگاه هوایی «هوالین» نیز تمرینی را که ظاهراً برای آماده شدن علیه حمله احتمالی علیه «لیائونینگ» ناوهواپیمابر چین تدارک دیده شده بود، برگزار کردند. در این تمرین نیز یک تیر موشک ضد کشتی «هارپون» به سوی یک کشتی هدف شلیک شد. جنگنده‌های دیگر نیز در هشت نوبت بمب‌های 2000 پوندی را علیه اهدافی در دریا پرتاب کردند. این اولین بار از سال 2001 به این سو است که ارتش تایوان موشک هارپون را حین رزمایش شلیک کرده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» می‌داند. دولت‌های آمریکا نیز از سال ۱۹۷۹ به این سو، به طور رسمی خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند، اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

به گزارش رسانه‌های تایوانی، چین نیز روز دوشنبه با توجه به برگزاری رزمایشی نزدیک «دانگشاندائو» منطقه ساحلی در استان فوجیان که مجاور تایوان قرار دارد، هشدار امنیتی صادر کرد.

برخی رسانه‌ها نیز روزهای گذشته گزارش دادند که چین جنگنده‌ پنهانکار «جی-20» خود را در مقر فرماندهی شرق این کشور و با تمرکز بر تحرکات نظامی در تنگه تایوان و همکاری نظامی ژاپن و آمریکا مستقر کرده است. به نوشته «چاینا مورنینگ پست» ارتش خلق چین به تازگی با انتشار تصویری در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود جنگنده نسل پنجم جی-20 با شماره پروازی 62001 حین پرواز را به نمایش گذاشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها