بشار الجعفری: آمریکا و ترکیه حق ندارند که در خصوص یک قدم از اراضی سوریه تصمیم بگیرند

بشار الجعفری:  آمریکا و ترکیه حق ندارند که در خصوص یک قدم از اراضی سوریه تصمیم بگیرند
جمعه 11 مرداد 1398 - 14:09

رئیس هیئت مذاکره کننده سوری در مذاکرات آستانه پس از اعلام پایان سیزدهمین دور نشست، اعلام کرد: بیانیه پایانی این دور از نشست های روند آستانه از ناحیه مضمون سیاسی و نزدیکی به وضعیت سیاسی در سوریه، کامل‌تر است.

العالم-سوریه

"بشار الجعفری" افزود: سوریه شاهد اقدامات صادقانه و شفاف از سوی نظام ترکیه برای اجرایی کردن توافقات آستانه و سوچی درخصوص ادلب نیست.

رئیس هیئت مذاکره کننده سوری در ادامه تاکید کرد: به رغم توافقات آستانه و تاکید بر پایبندی بر حاکمیت ارضی سوریه، ترکیه همچنان به اشغال مناطقی از سوریه ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: برقراری آتش بس در ادلب به اقدامات ترکیه بستگی دارد.

الجعفری تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس ضمن حمایت از گروه های تروریستی در سوریه از حامیان طرح تروریستی است که علیه سوریه چیده شده است.

وی افزود: نه آمریکا و نه ترکیه حق ندارند که در خصوص یک قدم از اراضی سوریه تصمیم بگیرند و این دو کشور با نفض قوانین بین المللی، حاکمیت و مشروعیت سوریه را نقض کرده اند.

الجعفری تاکید کرد: سوریه با هر ادعایی درخصوص تجزیه و جدایی طلبی از سوی هر طرفی مخالف است، با این وجود درهای حکومت سوریه به روی کسانی که خواستار مذاکره هستند باز است.

وی خاطرنشان کرد که دمشق با همراهی همپیمانانش توانست شمار زیادی از تروریست های داعش و تروریست های دیگر را نابود کند و ادعاهای ائتلاف تحت سرپرستی آمریکا در خصوص مبارزه با تروریست ها در سوریه همه کذب محض است.

پربیننده ترین خبرها