جایگاه نخست ارتش سوریه در داشتن این نوع سلاح سنگین در منطقه

جایگاه نخست ارتش سوریه در داشتن این نوع سلاح سنگین در منطقه
شنبه 12 مرداد 1398 - 10:26

بدون تردید توپخانه یکی از قدیمی ترین سلاح هایی است که در جنگ ها مورد استفاده قرار می گرفته است. در طول تاریخ این سلاح در جنگ ها برای شلیک گلوله استفاده می شده است. توپخانه انواع مختلفی دارد از جمله: ضد هوایی و ضد زره، توپخانه هویتزر، خمپاره انداز و توپخانه صحرایی و موشک انداز و غیره.

العالم - سوریه

این سلاح، عنصر مهمی در درگیری ها و جنگ های بزرگ به شمار می رود؛ به خصوص یگان توپخانه صحرایی که آنهم به نوبه خود انواع مختلفی دارد همچون توپخانه خودکششی و دیگر توپ هایی که با استفاده از زره پوش جابجا می شوند و همین نوع، موضوع بحث امروز ماست.

این نوع سلاح نقش مهمی در پیشروی سربازان و تعیین نتیجه جنگ داشت. در این گزارش بر اساس پایگاه اینترنتی "گلوبال فایر پاور"، متخصص امور نظامی کشورها، فهرستی از بیش از 5 ارتش منطقه را معرفی می کنیم که یگان هایی از این نوع سلاح سنگین در اختیار دارند.

در میان 5 کشور منطقه که از این نوع سلاح برخوردارند، ارتش سوریه با بیش از 2200 واحد توپ، در جایگاه اول قرار داد؛ ارتش مصر با 2189 واحد توپ در جایگاه دوم قرار دارد.

ارتش ایران نیز با 2128 واحد توپ در جایگاه سوم و ارتش عربستان با حدود 1830 واحد توپ در مقام چهارم قرار دارد. جایگاه پنجم نیز متعلق به ارتش ترکیه است که 1272 واحد توپ در اختیار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها