مسائل منطقه، موضوع بحث نشست امروز وزرای خارجه عراق، مصر و اردن

مسائل منطقه، موضوع بحث نشست امروز وزرای خارجه عراق، مصر و اردن
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 19:50

سخنگوی وزارت خارجه عراق ساعاتی قبل از برگزاری نشست سه جانبه این کشور با مصر و اردن گفت که محور اصلی نشست، تحولات مربوط به منطقه و پرونده‎های «معامله قرن» و «تنش‎های ایران و آمریکا» است.

العالم - عراق

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز (یکشنبه) درباره نشست سه جانبه‎ای که قرار است تا ساعاتی دیگر در مقر وزارتخانه مزبور در بغداد برگزار شود، کنفرانس خبری برگزار کرد.

الصحاف در این کنفرانس خبری اظهار داشت که نشست امروز وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن در ادامه نشست سه جانبه‎ای است که چندی پیش در قاهره برگزار شده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تأکید کرد که در نشست مذکور، مسایل و پرونده‌های مختلف از جمله مقابله با انواع پدیده تروریسم و مسایل منطقه‌ای و دو پرونده «معامله قرن» و «تنش‎های ایران و آمریکا» مورد بحث و بررسی قرار می‎گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان اینکه در این نشست بحران سوریه نیز بررسی می‏‌شود، تاکید کرد که «عراق به وحدت و حاکمیت سوریه پایبند است و از طرف‎های بحران می‎خواهد که به گفت‎وگو سیاسی روی بیاورند».

الصحاف در ادامه گفت که موضوع فلسطین همواره محور تفکر سیاسی عراق است و بغداد به حمایت خود از فلسطینیان در برپایی دولت واحد به پایتختی قدس پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق خاطر نشان کرد که شرکت‎کنندگان در این نشست به تقویت روابط سه جانبه و سرمایه‌گذاری و همچنین حمایت از عملیات بازسازی عراق در مرحله پساداعش خواهند پرداخت.

این نشست سه جانبه‌ در سطح وزرای خارجه سه کشور مزبور است که امروز (یکشنبه) در بغداد برگزار خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها