وقتی شخصی مثل "حمیدتی" ارتش سودان را فرماندهی می‌کند

وقتی شخصی مثل
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 12:27

با نگاهی به تحولات چند سال گذشته سودان، در می یابیم که وضعیت ارتش این کشور به رغم تاریخ درخشان آن در سطح ملی، تا چه حد تأسف برانگیز شده است؛ نفوذ برخی عناصر وابسته، بخش هایی از این ارتش را تبدیل به یک عنصر مزدور کرده که در ازای مشتی دلار به نیابت از برخی شیوخ خلیج فارس وارد جنگ و درگیری شده است.

العالم - کشکول

مصیبت بزرگ اینجاست که سربازان سودانی برای قتل عام برادران دینی و هم نژادهای خود در یمن و لیبی به خارج از مرزهای این کشور اعزام می شوند.

پس از درگیر کردن ارتش سودان در جنگ علیه ملت عرب و مسلمان یمن در ازای مبلغ ناقابلی که به جیب فرماندهان آن رفت و اندکی جیره و لقمه نانی برای سربازان، اکنون فرماندهان ارتش سودان قصد دارند این ارتش را به منظور شرکت در کشتار ملت لیبی در ازای مقداری پول به لیبی بفرستند؛ بدیهی است که این مأموریت هم به اندازه مأموریت آنها در یمن، کثیف و غیر انسانی است.

پایگاه خبری میدل ایست آی انگلیس دیروز یک شنبه فاش کرد که امارات از "محمد حمدان دقلو" معروف به "حمیدتی"، رئیس شورای نظامی سودان خواسته است ارتش این کشور را برای شرکت در جنگ داخلی لیبی؛ در کنار سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر در مقابل نیروهای دولت الوفاق – که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده است – به لیبی اعزام کند.

به گفته این پایگاه خبری، اسناد موجود ثابت کرده است که حمیدتی - که فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان را بر عهده دارد – در راستای اجرای اوامر امارات، طی ماه های گذشته 4 هزار نظامی این کشور را از طریق خاک اریتره به لیبی اعزام کرده است.

بر اساس آمار و استاد سازمان بهداشت جهانی، در حمله نیروهای حفتر به طرابلس از ابتدا تا 5 ژوییه جاری، بیش از هزار نفر کشته و 5500 نفر مجروح شده اند.

همانطور که می دانیم نیروهای واکنش سریع سودان – به فرماندهی حمیدتی – از حمایت امارات و عربستان برخوردار است. این نیرو که از عناصر بدنام جنجوید تشکیل شده است، در ارتکاب جنایت علیه بشریت در دارفور دست دارد و تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها