آغاز سومین مرحله عملیات اراده پیروزی الحشد الشعبی

آغاز سومین مرحله عملیات اراده پیروزی الحشد الشعبی
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 13:11

نیروهای «الحشد الشعبی» عراق امروز (دوشنبه) آغاز مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» در استان دیالی در شرق عراق را اعلام کرد.

العالم ـ عراق

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این عملیات با نظارت «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیران کشور و دفاع و نیز «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی انجام می‌شود.

الحشد الشعبی در بیانیه خود اعلام کرد: نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی عراق، بامداد امروز مرحله سوم عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی روستاهای شمال «جلولاء» و شمال «المقدادیه» و تفتیش و پاکسازی مناطق جنوب موصل و کوه‌های «عطشانه» و «بادوش» را به منظور پایان دادن به تهدید تروریستهای «داعش» و سرکوب بقایای این گروه تروریستی، آغاز کرده‌اند.

مسئولان عراقی می‌گویند که عملیات اراده پیروزی از بزرگ‌ترین عملیات نظامی از زمان آزادسازی عراق از چنگ داعش محسوب می‌شود.

فرماندهی کل قوای مسلح عراق فرماندهی مرحله دوم عملیات امنیتی ضد هسته های خفته تروریستهای داعش در کمربند شمالی بغداد را که 30 تیر آغاز شد، به المهندس نایب رییس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی واگذار کرده بود.

فرماندهی الحشد الشعبی در بیانیه‌هایی اعلام کرد که نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق توانسته اند در جریان مرحله دوم عملیات اراده پیروزی، ۱۲ روستا در منطقه «الطارمیه» به علاوه کل منطقه «المشاهده» را در شمال بغداد از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش ایرنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷( نوزدهم آذرماه سال ۱۳۹۶) آزادسازی کامل خاک این کشور از اشغال داعش را اعلام کرد، اما تعقیب تروریست‌های داعشی و پاکسازی کامل عراق از بمب ها، مین ها، انبارهای سلاح، مقرها و پایگاه های داعشی ها و خانه ها و خودروهای بمب گذاری شده توسط آنها همچنان ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ یک‌سوم خاک عراق را اشغال کرده بود.

این عملیات که به گفته کارشناسان امنیتی عراق ۲۳ درصد کل اراضی این کشور را در بر می گیرد، یکی از بزرگترین عملیات امنیتی برای پاکسازی این مناطق از عناصر داعش و نابود کردن مواضع آنها در بیابان های گسترده بین این سه استان تا مرزهای عراق و سوریه به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها