ظریف: اگر فردی را با اره تکه تکه کنید هنوز هم از بزرگ‌ترین قراردادهای نظامی بهره می‌برید

ظریف: اگر فردی را با اره تکه تکه کنید هنوز هم از بزرگ‌ترین قراردادهای نظامی بهره می‌برید
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 11:29

وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر با یک مرکز قدرت دارای روابط حسنه باشید همه تحرکات شما بخشوده می‌شود و اگر فردی را با اره تکه تکه کنید، هنوز هم از بزرگ‌ترین قراردادهای نظامی بهره می‌برید.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی طی سخنانی عنوان کرد: اگر شما با یک مرکز قدرت دارای روابط حسنه باشید همه اقدامات شما قابل توجیه است و همه تحرکات شما قابل توجیه و بخشودگی و حتی قابل حمایت است.

وی افزود: اگر فردی را با اره تکه تکه کنید هنوز هم از بزرگ‌ترین قراردادهای نظامی بهره می‌برید. اگر علیه مردم کشوری از سلاح شیمیایی استفاده کنید هنوز هم نه تنها به شما سلاح شیمیایی داده می‌شود، بلکه تسلیحات دیگر هم داده می‌شود و به رقیب، طرف مقابل شما و طرف مورد تجاوز حتی ابزار دفاعی داده نمی‌شود و فردای آن روز همان فرد اگر به کشور دیگری حمله کند که در دایره ارتباطات بین‌المللی جای دیگری قرار گرفته است، همان فرد ناگهان از یک متحد به یک دشمن تبدیل می‌شود و برای سرکوب و سرنگونی او هفت تریلیارد دلار هزینه می‌‌کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: روز قبل رژیم صدام یکی از حامیان اصلی قطعنامه حقوق بشر علیه ایران می‌شود و فردای حمله به کویت، رژیم صدام موضوع حقوق بشر می‌شود و به گفته نماینده ویژه وقت حقوق بشر در مورد عراق، به بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر تبدیل می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: رژیم صهیونیستی که خانه برادران و خواهرانشان را 70 سال است اشغال کرده و امروز نمی‌تواند گنبد آهنینش حتی در برابر موشک‌های حماس مقاومت کند، می‌تواند در برابر دریوزگی اینها از اینها حمایت کند و به آنها امنیت دهد.

وی خطاب به آمریکایی‌ها افزود:‌ چه تفاوتی است بین رژیم صهیونیستی که امروز شما هزینه ورودش را به جامعه بین‌المللی می‌پردازید، امروز برای اینکه این رژیم را توجیه کنید کنفرانس ورشو تشکیل می‌دهید، میلیاردها خرج می‌کنید، ولی کسی در آن کنفرانس حاضر نمی‌شود به خاطر اینکه دنیا دارد به افول این گفتمان توجه می‌کند.

ظریف اظهار داشت: افول گفتمان‌های حذف، زورمداری، قانون گریزی، یکجانبه‌گرایی و افول گفتمان ترجیح منافع یک گروه بر منافع جمع و افول گفتمان وابستگی، یک گفتمان و نگرش نسبت به انسان، روابط اجتماعی، روابط بشری و بین‌المللی است.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه نیز حضور داشت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها