حفتر آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل را رد کرد

حفتر آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل را رد کرد
شنبه 19 مرداد 1398 - 10:16

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی به ریاست‌ «فائز السراج» آتش‌بس انسانی پیشنهادی سازمان ملل را پذیرفت در حالیکه «ارتش ملی» تحت فرمانده ژنرال خلیفه حفتر آن را رد کرد.

العالم _ لیبی

شورای ریاستی دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که با پیشنهاد آتش‌بس انسانی محدود در ایام تعطیلات عید سعید قربان موافقت کرده است.

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، دولت وفاق ملی در بیانیه‌ خود آورده است که با آتش‌بس انسانی بر اساس چهار اصل موافقت کرده است:

۱-آتش‌بس همه مناطق درگیری را شامل شود و تیراندازی مستقیم و غیرمستقیم و یا هر گونه پیشروی در این مناطق متوقف شود

۲-هر گونه پرواز از جمله پروازهای شناسایی در همه نقاط و از همه پایگاه‌های هوایی ممنوع شود

۳-عدم سوء استفاده از آتش‌بس برای هر گونه صف‌آرایی و افزایش نیروها

۴-هیأت سازمان ملل در امور لیبی اجرای آتش‌بس را تضمین کرده و بر هر گونه موارد نقض نظارت داشته باشد.

هیأت سازمان ملل در لیبی پنجشنبه شب همه طرف‌های درگیر در لیبی را به پذیرش آتش‌بس انسانی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان دعوت کرده بود.

در همین ارتباط شبکه سعودی‌ العربیه گزارش کرد که فرماندهی «ارتش ملی لیبی» با پیشنهاد سازمان ملل برای آتش‌بس انسانی مخالفت کرده است.

درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال آغاز شد؛ زمانیکه خلیفه حفتر -فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی- فرمان حمله به پایتخت لیبی (طرابلس) مقر دولت وفاق لیبی را صادر کرد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

نیروهای حفتر با وجود گذشت بیش از چهار ماه از آغاز حملات هنوز نتوانسته‌اند به طرابلس نفوذ کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها