حاشیه های مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات + تصاویر

حاشیه های مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات + تصاویر
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:40

مراسم برائت از مشرکین حجاج در صحرای عرفات در حالی صبح امروز شنبه نهم ذی الحجه در صحرای عرفات برگزارمی شود که هزاران حاجی با استقبالی پرشور، ساعتی پیش از آغاز مراسم، خیمه بزرگ ایران را پر کردند.

العالم _ عربستان سعودی

بسیاری از شرکت کنندگان، حجاج ایرانی هستند که به صورت کاروانی حاضر شدند اما شماری از حجاج دیگر کشورها نیز در جمع آنان حضور یافته تا برائت خود را از مشرکین اعلام کنند.

در این جمع پرشور، پیش از آنکه مراسم آغاز شود، یکی از زائران وقتی شور و هیجان جمعیت را دید، برخاست و شعری بلند را با این مصرع آغاز کرد که «ما حدیث عشق از بر کرده ایم» و وقتی به بیتی با این مضمون رسید که «با سیدعلی خامنه ای در حج بیعت کرده ایم»، جمعیت یکصدا فریاد «لبیک یا خامنه ای» سر داد و چندین بار صلوات فرستاد.

جمعیت شرکت کنندگان به اندازه ای بود که پیش از آغاز رسمی مراسم، فضای چندهزار نفری خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات کاملا پر شد و جمعی از زائران جایی برای نشستن نیافتند.

پیش از آغاز رسمی مراسم، «حاج مهدی سماواتی» مدیحه سرای سرشناس اهل بیت (ع)، شروع به مناجات خوانی کرد و فضای معنوی و روحانی بر مجلس حاکم گشت.

بنر اصلی مراسم برائت از مشرکین با آیه ای از قرآن کریم، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) و جمله ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم برائت از مشرکین تزیین شده و تصویر آن، مردم فلسطین را در حال انتفاضه نشان می دهد که با سنگ ، شیطان را که رژیم صهیونیستی است، رمی می کنند.

در این بنر، آیه سوم سوره توبه نوشته شده که می فرماید:«ان الله بریء من المشرکین و رسوله» (به راستی که خداوند و رسولش از مشرکان برائت می جویند.»

از رسول اکرم (ص) نیز این حدیث به زبانهای مختلف درج شده که فرموده است:«هر کس ندای انسانی را بشنود که از مسلمانان درخواست کمک می کند اما پاسخ ندهد، مسلمان نیست.»

همچنین به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این بنر نوشته شده :« موضوع فلسطین قطعا به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.»

جلوی بنر و روی سکو، طرحی برجسته و مجسمه مانند، حاجیان احرام پوش از کشورهای مختلف را در حال رمی شیطان به نمایش گذاشته در حالی که روی جمره (ستون شیطان در جمرات) پرچم های امریکا و رژیم صهیونیستی آتش گرفتند.

پلاکاردهای متعددی نیز در دست حاجیان به چشم می خورد که در آنها، به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی و با تصاویر گوناگون، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر امریکا» نوشته شده بود.

در یکی از پلاکاردها، مشت گره کرده ای که پرچم ایران داشت، اسراییل را همانند یک دستمال کاغذی مچاله کرده بود.

پشت تریبون سخنرانی مراسم نیز مشتی گره کرده با پرچم همه کشورهای اسلامی و شعارهای متعددی حاوی «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسراییل» به زبان های مختلف به چشم می خورد. در این بنر این آیه قرآن کریم نوشته شده است که «الیس الصبح به قریب» و این جمله از رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به صهیونیست ها که «شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید.»

پربیننده ترین خبرها