قطعنامه مراسم برائت از مشرکین در حج 98؛

عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی محکوم است

عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی محکوم است
شنبه 19 مرداد 1398 - 14:08

قطعنامه مراسم برائت از مشرکین در ادامه پیام مقام معظم رهبری برای حج ۹۸، هرگونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

العالم - ایران / سیاسی

متن قطعنامه‌ای که همزمان با مراسم برائت از مشرکین در اجتماع زائران ایرانی در صحرای عرفات همزمان با آغاز مناسک حج، خوانده شد به این شرح است:

«براءة من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین

شکر و سپاس، خداوند قادر متعال را که توفیق برگزاری حج ابراهیمی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل عاشقان و مشتاقان ایران اسلامی، جمع حاضر را برای انجام مناسک عبادی - سیاسی حج برگزید.

ما حجاج بیت‌الله الحرام با تاسی به سیره پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار (ع) در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان کرده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم.

۱- ما حجاج بیت‌الله الحرام نسبت به هرگونه استحاله محتوایی، راه‌اندازی گروه‌های تندرو به ظاهر اسلامی، دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر کرده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌کنیم.

۲- ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین، آزادی قدس شریف، نخستین قبله‌گاه مسلمانان از چنگال رژیم کودک‌کش صهیونیستی را آرمان و اولویت بی‌بدیل امت اسلامی دانسته و ضمن حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین، هرگونه عادی‌سازی مناسبات با این رژیم جنایتکار را که باعث ایجاد خلل در صفوف یکپارچه مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی می‌شود، محکوم می‌کنیم.

۳- ما حجاج بیت‌الله الحرام با یادآوری رسالت و نقش سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پایبندی به حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در برابر زیاده خواهی کشورهای مستکبر و نظام سلطه، تاکید می‌کنیم.

۴- ما حجاج بیت‌الله الحرام ضمن پیروی از سیره عملی ابراهیم خلیل الله و رسول گرامی اسلام (ص) از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار کرده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم (ص)، تاکید می‌کنیم.

۵- ما حجاج بیت‌الله الحرام از پیشرفت‌های علمی و فتح قله‌های دانش در جهان اسلام استقبال کرده و مصون‌سازی جوامع اسلامی و تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مرهون هدایت‌های خردمندانه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و با تجدید پیمان با آرمان‌های امام امت (ره) و شهدا، بر اطاعت و پیروی از فرامین و رهنمودهای ایشان، تاکید می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
صحرای عرفات
نهم ذی الحجه ۱۴۴۰ هجری قمری-برابر با ۱۹ مرداد سال ۱۳۹۸ هجری شمسی».

پربیننده ترین خبرها